„Ще се уверите, че този автомобил е жив“, казва Грегори Гилем, шф на европейския дизайнерски център на Kia във Франкфурт. После се отваря една врата и пред нас е Provo. Нещо като Mini Coupé, което гледа закачливо-нападателно от своя маска а ла Зоро. Но без никаква ретро нотка, в цвят „Sandstorm metallic“. Под тази внушителна концепция с LED фарове се крие Rio? Гилем казва: „Искаме да покажем, как си представяме един малък автомобил за удоволствие.“ Като мускулеста псевдо Targa с оранжев покрив. Не е случайност, че в Женева Kia показа освен дългия 3,88 метра спортист и противника на Golf GTI Pro Ceed GT. На корейците вече не им стига да произвежда добре изглеждащи разумни авомобили. Под капака на Provo има двигател, който скоро ще видим и в Pro Ceed GT: 1,6-литровият DCI турбо с 204 к.с. предава мощността си чрез седемстепенна DCT-трансмисия към предните колела. Допълнителен електромотор задвижва задните колела. Provo всъщност е хибрид с двойно задвижване. Преди всичко моделът улавя духа на 60-те години, когато марки като Alfa Romeo и бензиновите им двигатели даваха възможност през седмицата да ходите на работа, а през уикенда дакарате на пистата. Е, добре дифозьорът и изображението на пистата Хокенхайм на дисплея са екстри, които ще бъдат запазени единствено за студията, но все пак ще го преглътнем някакси. На въпроса, дали Provo има шансове за серийно производство, дизайнерът отговаря: „Kia никога не се шегува с шоу-автомобилите.“ Ще го интерпретираме като „да”.
(Материалът е публикуван в AUTO BILD България през 2013 г.)