Странна преработка на Lada с двигател на Porsche

2104
2025

Полу-кабриолет, полу-пикап: Lada Bohse Safari е суперстранна. Специалната преработка е предлагана и като Lada Samara Fun!

Това кабриолет ли е или малък пикап? Отговорът: и двете! Bohse Safari е произведен в малка серия автомобил за свободното време, базиран на Lada Samara, разработена в сътрудничество с Porsche. Един от тези странни екземпляри се предлага за продажба в Щатите с пробег от 10 000 километра!

Bohse Safari се предлага за продажба от търговеца Alpha Cars в Мичиган, който самоуверено твърди, автомобилът е музеен експонат и е най-добрият екземпляр на Bohse Safari. Но преди да разгледаме този чудесно запазен автомобил, нека видим, какво представлява Bohse Safari.

Базата е Lada Samara, позната и като Лада ВАЗ 2108. Тя от своя страна се появява на пазара през 1984 като наследник на Лада Жигули и е един от първите руски автомобили, предлагани на запад. В Германия 2108 като Samara се превръща в неочаквано успешен модел, като през 90-те години е сред петте най-продавани автомобила в Германия.

Разработката на 2108 започва през 70-те години, когато Lada взема решение за създаването на автомобил, който да не е само ефективен и модерен, а да стане бестселър и извън границите на Европа. За целта е привлечена марка като Porsche, която очаква не само в разработката на двигателя, но в настройката на окачването и ергономията на вътрешното пространство. Тоест можем да твърдим, че във всяка 2108/Samara се крие ноу-хау на Porsche.

Какво представлява Bohse?

Също през 80-те години Bohse Automobilbau GmbH от Дьорпен, Германия разработва свой собствен автомобил Euro-Star. На базата на Lada 2105 между 1987 и 1988 г. Bohse продава автомобил, който представлява открит модел за свободното време с каросерия от стъклофазер-карбон. По информация на фирмата през този период са произведени около 200 автомобила Euro-Star.

Малко след това от Bohse представят и кръстената Safari Samara. Вторият модел също е замислен като автомобил за свободното време, при който от втората колона покривът е изрязан и заменен с покрив от плат. Така Safari бързо се превръща в кабриолет или пикап.  Концепция, която по-късно използват Skoda с Felicia Fun и Citroën с C3 Pluriel.

След като Lada си връща обратно правата над марката, в Германия Safari се предлага официално като Samara Fun, общо са произведени 2000 автомобила. Изглежда един от тези екземпляри се е озовал отвъд океана, тъй като този Bohse Safari, произведен през 1984 г. с пробег 10 577 километра (6572 мили) се предлага за продажба от „Alpha Cars“.

Според продавача в поддръжката на модела са инвестирани около 10 000 лв. Сменени са гумите, извършена е сервизна инспекция, боядисани са пода и пластмасовите части на автомобила. Като доказателство търговецът предлага голяма галерия със снимки от процесите на поддръжка.

С двигател на Porsche

Вълнуващо става при поглед в двигателния отсек, тъй като на капака на 1,5-литровия 4-цилиндров мотор пише „System Porsche“. Със 77 к.с. Safari е всичко друго, но не и спортен автомобил, но разбира се неоспорим факт е, че Porsche слага своя отпечатък при разработката.

За Safari се искат малко над 50 000 лв. – звучи доста скъпо. За сравнение – в Германия могат да се намерят Bohse за около 20 000 лв. – също полу-кабриолет, полу-пикап.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин