Старт на производството на първото електрифицирано BMW M5

0207
2024

Преди няколко дни BMW M GmbH публикува първите официални снимки на новото BMW M5 (среден разход на гориво: 1,7 – 1,6 л/100 км и 25,5 – 25,0 кВтч/100 км; според WLTP; CO2 емисии (комбинирани): 39 – 37 г/км според WLTP; среден разход на гориво при изтощена батерия: 10,3 – 10,2 л/100 км според WLTP; CO2 клас: комбиниран В, при изтощена батерия G.). Вчера официално започна производството на High Performance седана в завода на BMW Group в Динголфинг.  При това седмото поколение на BMW M5 за пръв път ще се произвежда с електрифицирано задвижване: специфична за модела система M HYBRID комбинира V8 двигател с електромотор и генерира системна мощност от 727 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема само 3,5 секунди. Високоволтовата батерия на автомобила има използваем енергиен капацитет от 18,6 кВтч и позволява уникалния в сегмента електрически пробег от 67 до 69 километра според WLTP.

„Горди сме, че и най-новото поколение на иконата M5 ще се произвежда при нас“, каза директорът на завода Кристоф Шрьодер. Заводът доставя предварително сглобените каросерии за първото BMW M5 през 80-те години, които след това са завършвани ръчно в базираната в Гархинг M GmbH. От второто поколение – по-точно: от 1988 г. – High Performance спортистът се произвежда изцяло във фабриката в Долна Бавария.

Основните компоненти на новото BMW M5 също се произвеждат на място или в близките производствени локации. Директорът на завода Кристоф Шрьодер нарича това „Производство от един източник“. Така например адаптираното специфично за BMW M5  шаси се произвежда в завода за компоненти Dingolfing 02.10, високоволтовата батерия в съседство в завода 02.20, центъра по компетентност за производство на електрически задвижвания. Карбоновият покрив идва от фабриката в Ландсхут, на 30 км.

Особеност на производството в автомобилния завод са модификациите, които вече се правят в цеха за каросерии. Базирано на стандартна каросерия на BMW Серия 5, BMW M5 има допълнителни мерки за усилване на структурата на каросерията и специално разширена каросерия с изпъкнали калници. За първи път BMW M5 има и заден мост с по-широка следа, което позволява интегрирането на специфичния за M заден мост.

В бояджийския цех клиентите могат да избират между 10 серийни и 150 специални лакови покрития за новото BMW M5.

Новото BMW M5 – подобно на своя предшественик – се сглобява на същата производствена линия в комбинация с други модели от BMW Серия 5 и BMW Серия 4, както и с моделите BMW M4. Тук то се довършва и със специфични елементи като CFRP заден спойлер, M волан и M мултифункционални седалки.

През следващите няколко седмици производството в завода постепенно ще се увеличи до няколко десетки BMW M5 на ден. Въвеждането на пазара на новия модел в Европа ще се състои от 2 ноември 2024 г. Дотогава още един нов модел ще отпразнува своята премиера в завода в Динголфинг: новото BMW M5 Туринг, като разширява гамата на BMW M GmbH и допълва портфолиото на новото BMW Серия 5.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин