Идният уикенд (7-8 май) на писта Дракон край пловдивското село Калояново стартира шампионатът за издръжливост с автомобили на писта за 2016 г. Записалите се дотук 23 отбора (като организаторът очаква до събота те да набъбнат до 30) ще се състезават в дисциплините Endurance Pole (за най-добри времена на обиколка), Endurance Sprint (1-часово състезание) и Endurance (3-часово състезание за издръжливост). Автомобилите на участниците са разпределени в общо 4 класа – туристически до и над 2000 куб.см и състезателни до и над 2000 куб.см.
В събота целият ден е предвиден за свободни тренировки, като дадените времена по време на сесиите ще бъдат валидни за оформяне на класирането в дисциплината Endurance Pole. В края на деня най-бързите в отделните класове ще бъдат наградени. В „малкия“ туристически клас до 2000 куб.см фаворити отново са миналогодишните шампиони от Evolution Racing с Peugeot 106, като техни сериозни конкуренти се очаква да бъдат Florida Racing с Peugeot 205 и Косе Босе, които са записали 2 автомобила в отбора си – Renault Clio и Mazda 323F. В туристическия клас над 2000 куб.см се очертава битка на BMW (отборите на Бурдинов, Скудерия Папазов и V-TAC Racing) срещу Audi (два отбора на фен-клуба Audi Emotion). В състезателните до 2000 куб.см абсолютните фаворити за успех са Lotus Sofia Motorsport с управлявания от тях Lotus Elise. Те ще срещнат силна конкуренция в лицето на Evo Racing с Renault Clio, които от тази година преминаха от туристическия в състезателния клас. В никакъв случай не са за подценяване Дъга Сервиз – Плевен с Opel Kadett и миналогодишният шампион в Pole и Sprint дисциплините при състезателните над 2000 куб.см – отбора на Scandteh, който заявява участие в по-малкия клас с Opel Astra. В големия състезателен клас над 2 литра изключително интересна борба престои между Top Drift (Nissan 200SX, с пилоти Иван Стоянов и Асен Захариев), Kamenov Rally Team (Opel Astra, управляван от Васко Въжаров), Dunev Racing (Mitsubishi Lancer Evo 9 в ръцете на Юлиян Телийски), Efco Racing (Subaru Impreza, с пилот Димитър Кондев) и колоритно звучащия Пинокио Моторспорт (BMW E30, с пилот Петър Ангелов). Новосформираният Tornado Racing ще дебютира с автомобил Mitsubishi Colt.
В неделя преди обяд ще се проведе 1-часовия Endurance Sprint, в който по-голямата част от заявените отбори ще се борят за челните места в своите класове. При „малките туристи“, отново Пежата на Evolution Racing и Florida Racing, както и Косе Босе с тяхното Renault Clio са претендентите. Участващият самостоятелно с автомобил Lotus Elise 4-кратен шампион на затворен маршрут в периода 2005-2008 Тодор Дунев не крие сериозните си амбиции да върне титлата в Lotus Sofia Motorsport, след като тя бе загубена миналата година и отиде при Дочо Цвятков и Линда Багерова (Peugeot 205) от Dunev Racing. За съжаление обаче, бялото Peugeot на Дочо и Линда липсва в заявките за сефте от 2 години насам. Владислав Михайлов с Opel Kadett (Дъга Сервиз – Плевен), Evo Racing с Renault Clio и Scandteh с Opel Astra са не по-слаба конкуренция обаче, а ако Вражилови баща и син (Lucky Racing) са отстранили проблемите на своето Renault Clio може да се очаква и те да покажат добри резултати. Борбата при големите състезателни автомобили, над 2 литра, ще бъде между Efco Racing (Subaru Impreza), Пинокио Моторспорт (BMW E30), Tornado Racing (Mitsubishi Colt) и Top Drift (Nissan 200SX).
Кралската 3-часова дисциплина Endurance ще приеме по-малко на брой участници в неделя следобед, но със сигурност там няма да е скучно предвид оформилите се интриги в отделните класове, някои – датиращи още от миналата година. В „малкия“ сериен клас, Косе Босе, този път с Mazda 323F ще се опитат да спрат непобедимите Evolution Racing. При „батковците“ им в туристическата група, битката BMW-Audi продължава и тук. Lotus Sofia Motorsport, Scandteh и Lucky Racing ще гонят победата при „малките състезатели“, а в големия състезателен клас BMW Club Bulgaria в лицето на Явор Карастоянов и компания се завръщат в ендуранса със своето BMW M3 E92, като в битка с тях ще влезе смелият отбор на Tornado Racing с Mitsubishi Colt.
От тази година, освен класиране и награждаване по класове, ще има и генерално класиране. То ще се изчислява по сравнително сложен начин, ще се взимат предвид точките, спечелени от участие във всяка една от трите дисциплини, тяхната „тежест“ и броя на участниците в даден клас. То ще бъде само годишно, като награждаването ще се състои след края на сезона. В рамките на състезанията, за класирането и награждаването по класове няма предвидени промени.