2018
Дизеловата криза продължава да мъчи дилърите на автомобили в Германия и към края на 2018. Преди всичко остатъчната стойност на употребяваните автомобили продължава да пада, разкриват данни на Deutsche Automobil Treuhand (DAT) от ноември. Така например 3-годишен дизелов автомобил с годишен пробег между 15 и 20 хил. км запазва само 52,1 от стойността си като нов. През януари същият процент е бил 53,7. При бензиновите спадът се е изразявал само в 0,9 процента: от 58 на 57,1 процента от цената като нов. Средно дизелите са се задържали при дилърите 102 дена (бензиновите автомобили – 83) и разходите за съхранение са скочили до около 30 евро на ден. Експертът по дизели на DAT Франк Мюнценмайер константира пред специализирания портал kfz-betrieb.de, че се усещало „напрежение в бранша на автомобилната търговия“. Казано с други думи, продавачите се стремяли да разкарат колкото се може по-бързо колите от автокъщите.
В отговор на ситуацията все повече търговци (59%) правят провизии за предстоящи загуби, а 18% вече не изкупуват обратно дизели. Все повече дилъри пък търсят други канали за продажба като например аукциони. Една трета от участващите в проучване сред 731 търговците заявяват, че все повече с тях се свързват търговци от чужбина, които искат да купят употребявани дизелови автомобили. Според „Дизеловия барометър на DAT” най-търсени в момента са дизелите Евро-6 (37%), следват Eврo 5 (26%). В България на пазара за употребявани автомобили не се усеща намален интерес към дизелите, коментират родни търговци. За сметка на това дилърите на нови коли забелязват отдръпване на клиенти по отношение на задвижващите агрегати, работещи на принципа на самовъзпламеняването.