2020
Шантавите времена изискват шантави мерки. Явно така разсъждават хората от индийския автомобилен производител Tata, който от известно време доставя автомобилите на своите клиенти във въздушни капсули. Това, което изглежда странно на пръв поглед, има за цел да защити клиентите от коронавируса. След като Tata докара определена кола при дилъра, превозното средство се дезинфекцира основно.
След това то се поставя в един от странните балони с цел безопасност. Налягането вътре в пластмасовия балон гарантира, че нито един микроб няма да си проправи път до автомобила,
а защитата не допуска трети лица да се докосват до автомобила, като по този начин създава у клиента усещане за по-голяма безопасност.
Клиентите го намират за страхотно
На страницата на компанията във Facebook процедурата среща одобрението на клиентите. Въпреки това е малко вероятно европейските производители да възприемат иновативната идея. Принципът зад въздушния балон не е нищо ново за автомобилите: AUTO BILD още през март 2020 г. писа за BMW Серия 7 (E38), съхраняван във въздушна капсула в продължение на много години – запазен от следите на старостта. Мотоциклети и скутери, които са част от колекции, също често се държат в подобни съоръжения – защото капсулите не допускат полепване на прах и други влияния на околната среда върху превозните средства.