2019
Копирната машина е Xerox (ксерокс). SUV-ът е джип (Jeep). А при електромобилите скоро ще важи следното: електромобилът е Tesla! Нищо чудно – американците са пионери в електрическата мобилност и предлагат достатъчна мощност при достатъчен пробег, бързо зареждане на огромните си батерии, а различният дизайн изглежда се харесва на клиентите. Станциите за зареждане и продажбите растат с бързи темпове.
Все пак: конкуренцията не спи. Audi пуска на пазара своя e-tron. Също както Model X на Tesla новият модел на Audi е потентен и луксозен SUV с подобаващи размери и много място. От Audi са помислили и за система за бързо зареждане по магистралите. Така че e-tron има качества да бие Model X. Нашият сравнителен тест ще покаже кой е по-добрият. И за двата електромобила важи следното: те са представители на типичните електромобили със силни качества. И двата модела потеглят елегантно с жужене, но с брутално ускорение. Без усилия, безстепенно, фино дозирано, едва доловимо – така обичаме електрическата мощ.
Освен това Audi и Tesla предлагат още нещо в солидна доза: пробег! Макар че прехвалените от производителя 500 километра пробег на Tesla (и 417 километра на Audi) по WLTP в тежката магистрална действителност се стопяват на 290 (Audi: 280) километра – за всекидневието това е напълно достатъчно. Темата „зареждане“ се владее от двата модела подобаващо съгласно най-новата техника. В най-лошия случай e-tron зарежда в продължение на 60 часа от контакта вкъщи, а в най-добрия – на станция за бързо зареждане със 150 кВт – за половин час до 80 процента от капацитета на батерията. Почти същото важи и за Tesla. За „американеца“ съществуват повече възможности за бързо зареждане – 70 спрямо 25 станции. Пробегът е голям, времето за зареждане – средна хубост, така стоят нещата. Дори и при тези два високотехнологични електромобила.
Продължете на следващата страница