Новият Opel Astra се изправя срещу своя култов далечен роднина Kadett GSI. Двата модела ги делят 30 години, но въпреки това има много общи неща.
Новият Opel Astra определено не е ретро автомобил. Въпреки това той има общи неща със своите предишни поколения: елементите на задната колона са заемка от Kadett D, а при качване 10-инчовият дисплей пред волана напомня на дигиталния скоростомер в Kadett E. В новата Astra можете да го настройвате индивидуално, докато в Kadett все пак изглежда добре.
Между тези два автомобила има 30 години, но шумът при движение не се чува много по-силно в Kadett GSI, отколкото в новата Astra. Коефициентът на аеродинамично съпротивление от 0.30 на GSI е бил сензационна стойност и по онова време. Opel Astra изпревварва с много Kadett при шумоизолацията. Последният не предлага друго, освен мокети. Затова пък тежи под един тон! А качеството също не може да бъде сравнявано. Докато в Astra няма скърцане, арматурното табло на Kadett издава стонове при всяка смяна на предавката. Десетилетия делят двата автомобила и при комфорта и тапицериите на седалките. За мен лично тапицираните с плат седалки на новата Astra предлагат най-добрия комфорт в компактния клас.
Opel Kadett GSI с известен предишен собственик
Апропо рядко срещан: за мен колите от 90-те години на миналия век стават все по-ценни за мен. С всяка измината година излизат спомени за Golf 3, BMW Серия 3 E36 и Opel Kadett. Тези автомобили от моята младост бяха по улиците на моя малък роден град. Топмоделите като Kadett E GSI бяха рядкост.
Този тук е бил собственост от 1991 до 1996 г. на починалия бивш канцлер на Германия Хелмут Шмидт, който е купил автомобил на възраст 73 години. Лично аз не си представям днес някой политик зад волана на Ford Focus ST или Renault Megane RS. В днешно време трудно можете да намерите Opel Kadett GSI в добро състояние – ще ви трябва късмет. По-лесно ще ви е да се насочите към новата Opel Astra, която освен това се предлага и във версия Plug-in хибрид.
ИЗВОД
Робин Хорниг
Новият Opel Astra срещу Kadett E GSI. Тук няма победител, няма по-лош или по-добър. Това е преди и днес. Kadett е икона на 90-те, а новата Astra предлага много място за нови спомени.







