Сравнителен тест на новото Audi A4

Новото Audi A4 се изправя срещу BMW Серия 3 в страхотна форма – както и срещу съперниците Škoda Superb и Jaguar XE


22
февр.
2016

ДОБРЕ ДОШЛИ В КЛАСИКАТА: Audi срещу BMW, A4 срещу Серия 3. А в този случай: чисто нов срещу прясно обновен модел. В състезанието участват и британският предизвикател Jaguar XE и роднината на Audi Škoda Superb. Ясно е, че баварците няма да се дадат без бой – нито ще си помагат. А4 е по-свежо, отколкото изглежда на пръв поглед. Няма нищо общо с предишния модел – дори и един болт. Но дали двете изискани лимузини са си направили сметката срещу изгодния модел от Чехия? Škoda Superb е не само много модерна като техника, но и се е устремила към премиум класа със своите дизайн и излъчване – без обичайните за този сегмент солени цени. Да не забравяме и Jaguar. Той блести с изискания си имидж, както и с алуминиевата си каросерия, и с напълно новото поколение двигатели. Мощността е почти идентична: всички модели се задвижват от двулитрови дизелови мотори. Но кой ще се изкачи на най-високото стъпало на почетната стълбица? Няма да издаваме – но положението е много напечено…

4-то място – Jaguar Xe 20d

Силна страни: Успешен шпагат между спорт и комфорт, пъргав дизелов двигател, будна автоматична трансмисия.

Слаби страни: По-тесен от конкурентите, качеството на изработката и материалите не са на нивото на класа, високи цени.

ОЧЕВАДНО Е КОЙ Е СЛУЖИЛ ЗА ПРИМЕР ЗА ХЕ: BMW Серия 3. Тоест: Jaguar е с напречно монтиран двигател и задно задвижване. Но за съжаление мястото отзад не е изобилно. Атмосферата също е разочароваща: много от пластмасите изглеждат груби, качеството на изработката невинаги е на нивото на този клас. ХЕ се задвижва от чисто нов 2-литров дизел с мощност 180 к.с. – приятен и симпатичен агрегат, неособено нежен, но много пъргав. 8-степенната автоматична трансмисия на ZF работи жизнено, но не толкова перфектно като при BMW. Образецът се разпознава и при настройките на окачването. ХЕ впечатлява със забележителна управляемост и пъргавина, като в същото време вози спокойно и удивително уверено. В това отношение Jaguar не изостава от конкурентите си. Въпреки това остава на четвърто място – заради качеството на изработката и предлагането на място.

3-то място – BMW 320d

Силна страни: Мощен дизелов мотор, бърза автоматична трансмисия, много пъргава управляемост, модерна мултимедия.

Слаби страни: Отзад е тясно, леки слабости по отношение на комфорта на возене, качеството и гаранциите не отговарят на високата цена.

МЕЖДУ ДРУГИТЕ ТРИ НОВИ МОДЕЛА BMW Серия 3 изглежда като добър стар познат. Все пак актуалният вариант се произвежда от 2011 година – но наскоро премина през фейслифт. И това се усеща много добре. Серия 3 лежи на пътя доста по-стегнато. А това е свързано с понижаване на комфорта – Audi вози значително по-приятно. От друга страна, тези настройки ще допаднат на всички, които обичат по-спортния стил: Серия 3 се движи значително по-пъргаво. В картината перфектно се вписват и ръмжащият, но мощен 2-литров дизел и будната 8-степенна автоматична трансмисия. Също толкова типично за динамичното изживяване при шофиране на Серия 3 за съжаление е и скромното предлагане на място, най-вече отзад. Това едва ли ще подразни феновете, но води до отнемане на точки в настоящото сравнение. И не позволява на Серия 3 да победи в този тест.

2-ро място – Audi A4 2.0 TDI

Силна страни: Във върхова техническа форма, окачването и задвижването гарантират както комфорт, така и спортен дух.

Слаби страни: Визуална близост с предшественика – качествата на А4 не се забелязват веднага. Отзад е по-тясно от очакваното.
ПРИ ПРЕДСТАВЯНЕТО НА НОВОТО А4 имаше бурни дискусии по отношение на дизайна му. И наистина: въпреки че Audi определено не изглежда старо, на пръв поглед напредъкът не се забелязва. Но в интериора веднага ще видите дигиталния кокпит. Качеството на материалите и на изработката също е по-високо. Отпред единствено Škoda предлага повече място. А4 се задвижва от 2-литров TDI със 190 к.с., който се откроява с фините си маниери, работи подчертано тихо и се развърта много спонтанно. Новото А4 прави впечатление на доста балансирано и е подчертано хармонично. Благодарение на спортното окачване и регулируемите амортисьори (опция) то успява да постигне добър баланс между приятна стегнатост и фина возия. Страхотно е и новото, много информативно кормилно управление.

1-во място – Škoda Superb 2.0 TDI

Силна страни: Безкрайно много място, прилично качество на изработката, висок стил и оборудване на твърде изгодна цена.

Слаби страни: Окачването не е толкова балансирано като при Audi, дизеловият двигател с DSG е с подчертана слабост при потегляне.

ЕДНА ŠKODA НА ВЪРХА, пред Audi, BMW и Jaguar? Не се притеснявайте, не сме се объркали. С предлагането си на място Superb все пак взривява рамките на средния клас. Особено отзад, където конкурентите изобщо не могат да се мерят с нея. И въпреки че не й даваме точки за стил: непреходното и ясно оформление на интериора ни допада. Така че Škoda категорично е сред лидерите по отношение на дизайна и размерите. Това обаче не важи напълно за настройките на окачването. Да, за Superb вече се предлагат адаптивни амортисьори, но те не работят толкова фино като при Audi A4 например. 2-литровият TDI също ръмжи малко по-силно – явно е пестено при шумоизолацията. Така се постига изгодната цена. С важното за теста оборудване Škoda не е особено евтина – но е много по-изгодна от BMW. И напълно заслужено печели първото място.

Извод

Изненада в средния клас: ние очаквахме, че новото А4 ще изпревари подобреното BMW Серия 3. Но не и че Škoda ще изпревари и двата модела и ще се класира на първото място. И това се дължи не само на изгодната цена – „чехът“ печели и в другите раздели. Jaguar XE не може да достигне това високо ниво, въпреки че е една наистина освежаваща алтернатива.

Още по темата

Card image cap
Произвежда ли Opel по-доброто Mini?

24
сеп.
2017

От 2013 г. Opel Adam играе в лигата на благородните мини-автомобили. Като употребяван, моделът се представя наистина добре

Card image cap
BMW Alpina B5 Biturbo Touring: с 608 „коня“ на пистата

26
мар.
2018

Alpina B5 Biturbo Touring генерира бруталните 608 конски сили. AUTO BILD изпробва мощното комби на пистата „Заксенринг“

Card image cap
Bentley Bentayga V8 Diesel: благородните 900 Нм

12
дек.
2016

Bentayga V8 D е изключително фин SUV за англофили с мноооооооооого пари. AUTO BILD усети мощта му

Card image cap
Читателски тест: Димитър Даков за Volvo XC90

15
апр.
2016

Наш почитател ни изпрати собствен текст за голямото Volvo – озаглавен „Атака по статуквото“

Card image cap
Range Rover P400e Plug-in Hybrid: британски хумор

25
мар.
2018

За да понижи общия разход на автомобилния си парк и да предотврати забрани за движение, Land Rover вече предлага Plug-in версии на Range Rover

Card image cap

В последния брой:

Архив >