Сравнителен тест на новия i30: Hyundai напълно уверено на върха

Изцяло обновеният компактен автомобил от Корея изглежда много сполучлив. При първото сравнение беше плътно зад дизеловия Opel Astra. Сега го подложихме на истински сравнителен тест. Ще може ли i30 и с бензинов двигател? Естествено. И не само това


23
мар.
2017

МОЖЕ И ДА НЕ доставя много голямо удоволствие, но е изработен качествено, изгоден е и има дълга гаранция – купувайте! Нашата оценка за компактния модел на Hyundai винаги е била такава. Сега пред нас е третото поколение. Дали отново ще привлече клиентите без много блясък, но за сметка на това доста успешно? Ние ще проверим това. Най-добре в един детайлен сравнителен тест на AUTO BILD и на фона на конкурентите му от същия клас.

В случая с Hyundai i30 1.4 T-GDI със 140 к.с. това са: Mazda 3 Skyactiv-G 120 с двулитров бензинов двигател със 120 к.с., Opel Astra 1.4 Turbo EcoFlex с 4-цилиндров двигател със 150 к.с., Peugeot 308 Pure Tech 130 със 130 к.с. от 3-цилиндров турбодвигател, както и Renault Mégane Energy TCe 130. Неговият 1,2-литров турбодвигател развива 132 к.с. Приблизително еднакво мощни, с идентична концепция, с 6-степенни скоростни кутии – шансовете май са изравнени.

Но има разлики при философията: Hyundai вече иска да блесне с всеобхватните си електронни асистиращи системи. От друга страна, Mazda 3 залага на особено задвижване. Peugeot 308 изпъква с индивидуалното оформление на интериора, а Renault ни представя расов компактен модел с ниска линия на купе. Кой от тях е най-добрата покупка – това ще научите на следващите страници.

5. Peugeot 308 Puretech 130 

+ Еластичен двигател, добро ускорение, нисък разход на гориво, оригинална концепция на кокпита.

– Ограничено предлагане на място, средно мултимедийно оборудване, нервно поведение на пътя.

ФИНИЯТ. По-малкото е повече – казва Peugeot и маха един цилиндър. Downsizing в най-добрата си форма – казваме ние. Защото 3-цилиндровият двигател се справя много добре. При спринта 308 дори успява да изпревари по-мощния Mégane, еластичността е много добра. В същото време 1,2-литровият двигател реагира много спонтанно на командите с педала на газта и не се плаши от високите обороти. Вибрациите са ниски, а с по-особения звук на двигателя се свиква бързо. Но не и с поведението на пътя. 308 сякаш невинаги има особено добър контакт с пътя. Той е значително по-лек и по-нервен в сравнение с Mazda например и не се справя много добре с лошите пътни настилки. Прецизното поддържане на курса се затруднява от чувствителното кормилно управление (с малък волан). Окачването реагира приятно едва при доста груби вълни. А при натоварване окачването на 308 понякога удря в ограничителните тампони. Тоест: товарете по-малко отзад – и без това мястото не е много.

ЯСНОТА

Много подреден кокпит, уредите са позиционирани над волана. Добро усещане за простор – благодарение на светлия таван.

4. Renault MÉgane Tce 130

+ Като цяло по-изгоден въпреки по-високата цена, спокоен двигател, 5 години гаранция.

– Ограничен обзор,  леко забавени  реакции на двигателя.

ОСОБЕНИЯТ. Mégane иска да бъде различен. И успява. Голям, леснодостъпен багажник? Нека другите поемат това. Най-добра ергономия? Mon dieu – тя ще убие целия чар на арматурното табло. Интуитивно управление? Само това не, един тъчскрийн просто изглежда по-добре. При Renault формите винаги имат лека преднина пред функциите. От друга страна, седалките са много добри. Добре оформени, стегнати, с чудесна странична опора – наистина спортни. Има какво да се желае от двигателя. 1,2-литровия агрегат със 132 к.с. страда от турбодупка и леко забавено реагира при подаване на газ след движение по инерция. От това за съжаление се ограничават възможностите за пъргаво движение в остри завои.

ТАБЛЕТ НА БОРДА

В интериора доминира тъчскрийнът за управление. Изискващи свикване индикации и по-скоро тясно място отзад.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >