2017
МОЖЕ И ДА НЕ доставя много голямо удоволствие, но е изработен качествено, изгоден е и има дълга гаранция – купувайте! Нашата оценка за компактния модел на Hyundai винаги е била такава. Сега пред нас е третото поколение. Дали отново ще привлече клиентите без много блясък, но за сметка на това доста успешно? Ние ще проверим това. Най-добре в един детайлен сравнителен тест на AUTO BILD и на фона на конкурентите му от същия клас.
В случая с Hyundai i30 1.4 T-GDI със 140 к.с. това са: Mazda 3 Skyactiv-G 120 с двулитров бензинов двигател със 120 к.с., Opel Astra 1.4 Turbo EcoFlex с 4-цилиндров двигател със 150 к.с., Peugeot 308 Pure Tech 130 със 130 к.с. от 3-цилиндров турбодвигател, както и Renault Mégane Energy TCe 130. Неговият 1,2-литров турбодвигател развива 132 к.с. Приблизително еднакво мощни, с идентична концепция, с 6-степенни скоростни кутии – шансовете май са изравнени.
Но има разлики при философията: Hyundai вече иска да блесне с всеобхватните си електронни асистиращи системи. От друга страна, Mazda 3 залага на особено задвижване. Peugeot 308 изпъква с индивидуалното оформление на интериора, а Renault ни представя расов компактен модел с ниска линия на купе. Кой от тях е най-добрата покупка – това ще научите на следващите страници.
5. Peugeot 308 Puretech 130
+ Еластичен двигател, добро ускорение, нисък разход на гориво, оригинална концепция на кокпита.
– Ограничено предлагане на място, средно мултимедийно оборудване, нервно поведение на пътя.
ФИНИЯТ. По-малкото е повече – казва Peugeot и маха един цилиндър. Downsizing в най-добрата си форма – казваме ние. Защото 3-цилиндровият двигател се справя много добре. При спринта 308 дори успява да изпревари по-мощния Mégane, еластичността е много добра. В същото време 1,2-литровият двигател реагира много спонтанно на командите с педала на газта и не се плаши от високите обороти. Вибрациите са ниски, а с по-особения звук на двигателя се свиква бързо. Но не и с поведението на пътя. 308 сякаш невинаги има особено добър контакт с пътя. Той е значително по-лек и по-нервен в сравнение с Mazda например и не се справя много добре с лошите пътни настилки. Прецизното поддържане на курса се затруднява от чувствителното кормилно управление (с малък волан). Окачването реагира приятно едва при доста груби вълни. А при натоварване окачването на 308 понякога удря в ограничителните тампони. Тоест: товарете по-малко отзад – и без това мястото не е много.
ЯСНОТА
Много подреден кокпит, уредите са позиционирани над волана. Добро усещане за простор – благодарение на светлия таван.
4. Renault MÉgane Tce 130
+ Като цяло по-изгоден въпреки по-високата цена, спокоен двигател, 5 години гаранция.
– Ограничен обзор, леко забавени реакции на двигателя.
ОСОБЕНИЯТ. Mégane иска да бъде различен. И успява. Голям, леснодостъпен багажник? Нека другите поемат това. Най-добра ергономия? Mon dieu – тя ще убие целия чар на арматурното табло. Интуитивно управление? Само това не, един тъчскрийн просто изглежда по-добре. При Renault формите винаги имат лека преднина пред функциите. От друга страна, седалките са много добри. Добре оформени, стегнати, с чудесна странична опора – наистина спортни. Има какво да се желае от двигателя. 1,2-литровия агрегат със 132 к.с. страда от турбодупка и леко забавено реагира при подаване на газ след движение по инерция. От това за съжаление се ограничават възможностите за пъргаво движение в остри завои.
ТАБЛЕТ НА БОРДА
В интериора доминира тъчскрийнът за управление. Изискващи свикване индикации и по-скоро тясно място отзад.