AUTO BILD България / Сравнителен тест на компактни дизелови ванове

Сравнителен тест на компактни дизелови ванове

Три вана, един въпрос: колко струва един семеен превозвач? BMW и наскоро обновената Kia ги делят около 20 000 лв.


10
май
2017

78 669 лева искат от BMW за 218d Gran Tourer в тестовото оборудване. Kia предлага Carens за 59 971 лева – почти 20 000 лв. по-малко. Действително ли „баварецът“ може всичко толкова по-добре от „корееца“? Или пък клиентите предпочитат златната среда – в лицето на Opel Zafira?
Carens бе наскоро обновен от Kia – предницата и задницата на вана са променени, кокпитът също е разкрасен. Kia е серийно оборудвана със седем места. Третият ред обаче не става за нищо освен за спешни ситуации. При това не за възрастни, а за деца. На втория ред седалки в Carens също не е много широко – Gran Tourer и Zafira предлагат повече място и по-удобни седалки. Трите отделни седалки отзад в Carens са малко тясно скроени и прекалено ниско разположени.
В BMW е малко по-просторно в сравнение с Kia, позицията на седене и по-стегнато тапицираните седалки придават по-спортно усещане. В просторната задница и възрастните седят удобно, задната седалка се регулира поотделно, наклонът на облегалките – също. Двете седалки за третия ред се доплащат. Всичко това не е лошо.
Но Opel може повече. Интелигентната система от седалки тип лаундж е прекрасна – благодарение на нея средната задна седалка може да се превърне във внушителен подлакътник, а двете крайни задни седалки могат да бъдат регулирани скосено навътре. Всичко това става с няколко движения. Благодарение на това двама души могат да седят изключително удобно.
Zafira е най-просторна отпред, а отзад е на едно ниво с BMW, като задната седалка е дори по-удобна от тази на „бавареца“. А както винаги горещо препоръчваме ергономичните седалки AGR, които срещу доплащане предлагат отлична странична опора и стегната тапицерия. Opel също дава възможност за доплащащи се две седалки на третия ред. Zafira е задвижвана от 1,6-литров двигател със 134 к.с. Той ни се понрави с добрите си маниери, работи спокойно и тихо и ускорява бързо.

BMW 218d Gran Tourer: Ванът е типично BMW
Кокпит, централна конзола: всичко ни е познато и с отлична изработка. Към навигационната система Plus (доплащаща се) с голям брой функции спадат 8,8-инчов дисплей и Head-up дисплей. Отзад има много място и удобни позиции на седене.

Още по темата

Card image cap
Тест с 300 км/ч: адска жега!

25
сеп.
2017

Те всички са още по-бързи в сравнение със серийните си версии: шест тунинг модела ни демонстрират как спортните коли вземат спринта от 0 до 300 км/ч

Card image cap
MTM S4 Avant: комбито снаряд

27
мар.
2018

Повишение на мощността от 354 на 425 конски сили, колоувъри и 20-цолови джанти: AUTO BILD тества дали от МТМ са се справили добре с доработката на Audi S4 Avant

Card image cap
Изпробвахме новия Opel Insignia

26
окт.
2016

Следващият Opel Insignia е пораснал сериозно, ще предлага повече лукс и разчита на нов двигател. Разберете най-важното за модела

Card image cap

В последния брой:

Архив >