Сравнителен тест: кой е най-добрият компактен SUV?


5
авг.
2020

НЕ Е НЕОБХОДИМО ДА СТЕ КАПИТАН, за да се отправите на голямо пътешествие. Понякога ви е достатъчна и само шофьорска книжка, за да можете да управлявате тези четири модела. Те се движат под флага на кросоувърите. Този сегмент е доста предпочитан и конкуренцията в него е твърде голяма. Негов представител е Kia XCeed. В теста ни той се изправя срещу VW T- Roc, Mini Countryman и Škoda Karoq. Дали всички те ще успеят да се противопоставят на новия „кореец“?

Всъщност XCeed като че ли най-малко от всички иска да се прави на SUV – това определено му личи. Въпреки различния дизайн моделът прилича на повдигнат Ceed. Така и височината на седене на модела е най-ниска – 57,5 сантиметра. В Countryman, Karoq и T-Roc водачът седи на няколко сантиметра по-високо зад волана. Mini печели раздела за каросерия благодарение на приличното си предлагано място, добрия обзор и по-добрата функционалност, побеждавайки Kia и VW. Още по-добре се справя несуетният Karoq, при който дизайнерите са се отказали от модерен покрив а ла Coupé и който има най-голям багажник. Освен това на задната седалка на чешкия автомобил е най-удобно. В T-Roc и Countryman също се седи сравнително уютно, докато с меките си седалки и най-малкото пространство за главите Kia изисква най-много компромиси.

KIA: Управлението на 10,25-инчовия дисплей е съвсем лесно. Въпреки това подменютата могат да ви объркат
Качването е трудно заради тесния отвор, най-малко място за главите, но много пространство за коленете
MINI: aналогов скоростомер, 8,8-инчов екран и Head-up дисплей. Въртящият/ натискащ се превключвател позволява комфортно управление
Както при Škoda задната седалка се регулира по дължина отделно, но като цяло е разположена ниско. Регулиращ се наклон на облегалката

Благодарение на широкообхватното си оборудване по отношение на комфорта XCeed успява да остави на дистанция Karoq.
Отпред Countryman и XCeed предлагат най-доброто с добре оформените си и регулиращи се на много позиции седалки. Следва ги Škoda. Малко високо разположените спортни седалки биха подхождали на външен вид повече на T-Roc. В миналото доста хвалехме VW за меките тапицерии и за високото качество на изработка. Междувременно впечатлението от качеството не е на чак толкова високо ниво, че да успее интериорът на VW да достигне стандарта на конкурентите си. Все пак цената на T-Roc в тестовата конфигурация е съвсем прилична – той единствен остава под 50 000 лева.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >