Сравнителен тест: за новия Golf става напечено


16
юли
2020

През средата и най-добре направо на върха. Горе-долу така хората от Волфсбург си представяха нещата с новия Golf. В първия сравнителен тест Golf VIII се изправя срещу BMW Серия 1, Kia Ceed, Mercedes A-клас и Opel Astra – всички с бензинови двигатели с около 150 к.с. и автоматична предавателна кутия. Дали евъргрийнът на Volkswagen ще успее с новата си и скъпа система тип „мек хибрид“ да се наложи над силната конкуренция?

При компактните автомобили всичко е оспорвано – за новия VW Golf не е лесно!

ТОВА ПРЕДСТАВЛЯВАТ

VW GOLF VIII
Не е изцяло нов, а също като предшественика си е базиран на модулната платформа MQB и по този начин залага на доказана техника. Установихме голям брой идентични части с тези на предишния модел: например стартер, носачи, поставка за задните облегалки, кабелни снопове. Въпреки това има някои промени. Изцяло нова в Golf е системата „мек хибрид“ на моделите eTSI с 48-волтова бордова мрежа и стартер-генератор. Цялостното боравене с кокпита е променено – отвътре Golf е неразпознаваем – доста смела стъпка.

BMW Серия 1
От BMW са променили доста по-обстойно своята нова Серия 1. Появилият се на пазара през есента на 2019 г. модел F40 вече е с предно вместо със задно задвижване, като по тази причина моторите са монтирани напречно вместо надлъжно. Тоест революционни промени за феновете. При нашето 118i на всичко отгоре за задвижването отговаря 3-цилиндров мотор. Изисква се много търпение и наличие на положителни симпатии, за да свикнете с всичко това. На задната седалка на Серия 1 обаче най-после има достатъчно място.

KIA CEED
Ceed ни е познат от известно време. Почти 2-годишният „кореец“ е зрял, като в предишните тестове изобщо не отстъпваше на Golf VII. Затова сме любопитни как ще се представи в сравнението с Golf VIII. Освен познатите ни качества (изгодна цена, интелигентни пакети на оборудване, дълга гаранция) компактната Kia има нова инфотейнмънт система.

MERCEDES A-КЛАС
Benz е не само най-скъпият начин да караш компактен клас в този тест, а и поема ролята на динамичен модел. С ниската си каросерия и малките прозорци и врати A-клас сякаш отправя послание към по-възрастните водачи: моля, качете се в B-клас. Ще успее ли моделът да заеме челно място въпреки високата си цена?

OPEL ASTRA
Astra спечели Златния волан на AUTO BILD през есента на 2015 г. На пръв поглед Opel изглежда по-свеж благодарение на фейслифта си, но все пак възрастта му проличава бързо – най-вече във вътрешното пространство. Но пък и светът на бутоните и въртящите се превключватели си има своите предимства. А при управлението Astra продължава да е сред автомобилите, с които ще искате да пътувате. Различна концепция при трансмисията: Astra е с безстепенна автоматична трансмисия.

ТОВА МОГАТ

Тук става дума най-вече за вътрешни добродетели. Сред тях са предлаганото място, комфортът на седене, вместимостта на багажника – както и изработката.

Обичайно просторен
Успяхме да установим само минимални разлики спрямо Golf VII. Като цяло Golf си остава много добър по отношение на мястото. Същото се отнася и за комфорта. Трябва обаче и да отбележим – при качеството на изработка BMW и Mercedes се представят значително по-добре. Тук има повече твърда пластмаса във вътрешното пространство, както и малко лоша сглобка и открити кабели извън зрителното поле – не е особено красиво.

VW Golf VIII

VW предлага заедно с Kia най-доброто място, докато при впечатлението за качество е средна хубост

BMW Серия 1

Доста шумен
Солидно изработената Серия 1 не прави всичко по-добре от предшественика си. Вижда се на снимката: по-високите пасажери опират с глава в тавана на втория ред. Освен това пътниците биват малко повече тормозени: в сравнение с A-клас и Golf BMW е по-шумно. Субективно дори е най-шумният в теста. Също както и Ceed Серия 1 е по-прегледна от Opel и Benz, но не е на нивото на Golf.

Малко по-голям багажник в сравнение с предшественика. Повече място за краката, но и по-малко над главата
Малко по-голям багажник в сравнение с предшественика. Повече място за краката, но и по-малко над главата

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >