Сравнение на Plug-in хибриди: Hyundai Ioniq срещу Toyota Prius

Това са хибридни модели, които могат да се зареждат от контакта. Новият Hyundai Ioniq Plug-in предизвиква пионера Toyota Prius. Възможно ли е икономията и чистата съвест да доставят удоволствие?


11
юли
2017

ПРЕДИ ДЕСЕТ ГОДИНИ можехме да купуваме хибридни автомобили само на Toyota. Днес обаче такива модели предлагат и други производители, например Hyundai. Ioniq Hybrid е името на конкурента на Toyota Prius, сега моделът се предлага и като Plug-in хибрид за зареждане от контакта. AUTO BILD сравни двата модела.

ПРИ СЛЪНЧЕВО ВРЕМЕ И ДВАТА АВТОМОБИЛА ИМАТ ПО 60 КИЛОМЕТРА ЕЛЕКТРИЧЕСКИ ПРОБЕГ

Кокпитът е представителен и прегледен: големи уреди, лесно управление, обикновени материали

Стартираме с идеята да изтощим батериите. Ще се спрем на техническите характеристики по-късно. Нашата отсечка е с дължина 4,8 километра – тестовата писта на производителя на гуми Bridgestone в Италия. 18 градуса, слънчево, климатикът е изключен, изкачване, знак „Стоп“, иначе не спираме да се движим. Правим го в продължение на един час, електрическите машини жужат, съвестта ни е чиста. След 63 километра двигателят с вътрешно горене на Prius се включва, докато Ioniq изминава електрически още един километър. Щедри сме на похвалите и затова смятаме, че и двата модела са супер. Но в градски условия, с многото червени светофари и отсечки в ремонт, реалистични са около 40 километра електрически пробег. Все пак автомобилите с тегло 1,6 тона трябва да бъдат придвижвани.

Позицията на седене в „корееца“ не е чак толкова удобна, колкото в Prius. Предлаганото място е на прилично ниво

Време е да влезем в бокса за зареждане. Toyota има литиево-йонна акумулаторна батерия с капацитет 8,8 кВтч, при Hyundai капацитетът е 8,9 кВтч от литиево-полимерна батерия. И двата модела се нуждаят от над 3 часа за зареждане от контакта. Дано да е екологично, иначе не би имало смисъл.

Нека разгледаме колите по-внимателно.  Четвъртото поколение на Prius е по-футуристично от всякога, а версията за зареждане от контакта направо изглежда като космически кораб. Ръбести фарове с LED матрични светлини, задницата му е с 10,5 сантиметра по-дълга от тази на неговия брат без щекер. Тук Hyundai направо изглежда обикновен – хечбек каросерия с форма а ла Сoupé, която определено не иска да тръби, че моделът е екологичен.

По принцип задвижването ни е познато от Ioniq Hybrid. Тоест: 1,6-литров атмосферен двигател със 105 к.с. и електромотор с 61 к.с.

Отвътре нещата стоят по същия начин: Hyundai притежава кокпит, който веднага бива разбран от всеки водач. В средата е лостът на автоматичната трансмисия, на нивото на зрителното поле е разположен големият монитор на навигацията, уредите са големи, управлението – ясно. Апропо навигация: около местоположението се появява зелен кръг, който показва кой е най-екологичният маршрут. Кокпитът в Prius ни е познат отдавна: централният скоростомер е горе, под него дисплеят на навигацията, за съжаление без въртящ се превключвател, а под него малкият джойстик за посоките. А седалките в Prius просто трябва да бъдат харесани: те са по-удобни от тези на Hyundai, като последните можеха да предложат малко по-добра странична опора.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >