2016
КОЙ ВСЪЩНОСТ СЕ ИНТЕРЕСУВА от застрашените от изчезване автомобилни видове? ADAC? Не! Федералното правителство? Не е и то – има си други грижи. Да не би да е AUTO BILD? Бинго! Освен на модерните сегменти ние се посвещаваме и на редките явления по нашите пътища. В този случай става дума за Coupé-тата от среден клас, които – според нас напълно неоснователно – не са особено предпочитани от клиентите. Audi например вярва във фините модели. И ни представя новия си A5 Coupé.
Едва при по-внимателно вглеждане ще разберете, че тук става дума за различен модел от предшественика – въпреки това в миналия брой A5 2.0 TFSI quattro се представи доста успешно по време на теста. Почти без никакви слабости, с голям брой силни страни. Дали това е достатъчно, за да издържи на мощната конкуренция от страна на BMW и Mercedes? Серия 4 Coupé междувременно е оборудвано с модерния 2-литров мотор с 252 к.с., като оттогава името му вече не е 428i, а 430i. C 300 Coupé бездруго е все още свежо и изненадва с експресивната си външност. Кое от трите Coupé-та ще се представи най-силно? Ще разберете от сравнителния ни тест.
ТОВА ПРЕДЛАГАТ: МЯСТОТО В BMW Е НАЙ-МНОГО

Три скосени модела с характер (от ляво на дясно): Серия 4, C-клас и A5 демонстрират свой собствен стил
Сигурно е оптическа измама. На пръв поглед Mercedes изглежда с половин размер по-малък от останалите, но в действителност моделът е най-дълъг – макар че предлага най-тясно пространство според усещането за простор, както и най-малко място в теста. Недостатъчното място се отнася и за товарното пространство. Не знаем как го постигат швабите – може би защото в AMG 63 също трябва да бъде ситуиран V8 агрегатът? BMW и Audi залагат на максимум 6 цилиндъра, както и на приличното място.
Макар че правещото впечатление на доста просторно Audi изпреварва Mercedes минимално. От BMW пък използват доста интелигентно наличното пространство в автомобила. Отзад хората от Мюнхен предоставят осезаемо повече място за краката. Определено и трите Coupé-та са идеални коли за шофиране. Седалките са на топниво, а в изработката личи отличен лукс. Смущаващ е единствено фактът, че от BMW не успяват да направят фугите съвсем еднакви, а пък Benz се проваля при обзора.
ТАКА СЕ УПРАВЛЯВАТ: A5 ИЗПРЕВАРВА ВСИЧКИ
Audi определено не е за пренебрегване по отношение на играта 0-100-0. Благодарение на двойното си задвижване разполагащото с 252 к.с. A5 спринтира за 5,7 секунди до темпо 100 – с три десети от секундата по-бързо от BMW, както и почти цяла секунда пред Mercedes. При обратния път от 100 до 0 км/ч хората от Инголщат също не се дават. Само 34,1 метра трябват на модела на Audi, за да спре напълно – тук конкурентите се нуждаят от почти 2 метра повече. И това далеч не е всичко. 2.0 TFSI на Audi реагира светкавично бързо, ускорява впечатляващо и звучи подчертано спортно.
Седемстепенната автоматична трансмисия с два съединителя допълва картинката със светкавична смяна на предавките – нямаме никакви забележки, както и указания за подобрения. И хората от Мюнхен обаче знаят как се правят двигатели. Разполагащият също с 252 к.с. 4-цилиндров мотор в 430i успокоява привържениците на 6-цилиндровите агрегати: можело, значи! 2-литровият турбодвигател реагира светкавично на командите на педала на газта, не се бои от високите обороти, като дори звукът му малко наподобява този на 6-цилиндров мотор. Превъзходно! Също както и икономичният му разход. Със 7,4 л/100 км BMW изпреварва Audi и Mercedes с почти литър по-малко.
BMW 430i Coupé
Класическата красота на Серия 4 проличава в профил, а задницата на модела е най-удобна. Кокпитът ни се понрави с безупречното си управление, а адаптивните амортисьори се доплащат.
Продължете на следващата страница …