Спукана гума: по-добре ремонт, отколкото нова?

1011
2024

Не винаги повредената гума изисква покупката на нова или смяната ѝ Експерт на DEKRA препоръчва ремонтирането на такава гума.

Спуканата гума е сред нещата, които човек определено не иска да му се случват – това коства нерви, време и пари.

Не винаги обаче повредата на гумата изисква смяната ѝ с нова. Това твърдят от DEKRA, авторитетната експертна организация по отношение на проверката, инспекцията и сертифицирането. По-изгодно и щадящо ресурси решение се оказва ремонтът на гумата.

„Принципно гумата може да се ремонтира“, обяснява Кристиан Кох, експерт на тема гуми в DEKRA. Малката щета не трябва да води непременно до смяна на гумата. Правилният ремонт ви гарантира още дълго използване на гумата. Естествено всичко зависи от това, „доколко е увредена гумата и какво е състоянието ѝ.“

Никога не се движете със спукана гума

Дефектната гума никога не трябва да се кара в изцяло спаднало състояние. За да се определи, дали гумата може да бъде ремонтирана, тя трябва да бъде свалена от джантата и да бъде прегледана от експерт, който да прецени, дали страничната ѝ част е здрава.

Експертът на DEKRA препоръчва, лаиците да не се опитват да ремонтират повредената гума – освен познания в днешно време за ремонт на гумите е необходимо и техническо оборудване.

Уплътнителният спрей пречи на ремонта

„Ако напълните гумата със спрей за уплътняване, за да запушите дупката отвътре, впоследствие няма да можете да ремонтирате гумата, а трябва да я смените с нова“, обяснява Кристиан Кох.

Не трябва да продължавате да се движите и със спукана гума дори и на кратки разстояния.

ИЗВОД

Най-доброто решение при спукана гума е – ако автомобилът разполага с такава – да я смените с резервната или аварийната. Така ще запазите възможност за ремонт на дефектната гума.

Приложение ЕКО

Играй за електрически скутер или ваучер за гориво на стойност 100 лева.

Свали приложението EKO Smile!

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв