Справя ли се добре VW Amarok 2 само с 4 цилиндъра? (ТЕСТ)

1110
2023

AUTO BILD тества VW Amarok 2 с четирицилиндров дизел в по-мощната версия с 205 к.с., за да установи дали по-изгодният агрегат е достатъчен за обновения пикап

Новото поколение на VW Amarok използва 1:1 техниката на Ford Ranger и в това има най-малкото едно предимство: купувачите вече не са принудени да избират директно скъпия V6 дизел, защото Ford – за разлика от VW – успя да модернизира базовия 4-цилиндров агрегат, така че той да бъде достатъчно екологичен, за да отговори на стандарта Евро 6.

Ние изпробвахме по-мощната версия с 205 к.с. в оборудването Life с текстилна тапицерия (с лумбални опори отпред) и без навигационна система – с други думи: това е работен кон, който няма нужда от излишни глезотии като стъпенки, на които да си цапате панталоните и които ще влошават офроуд способностите на автомобила. Шосейните гуми Goodyear Wrangler в размер 255/70 R 17 също са разумен избор.

Благодарение на понижаващите предавки и блокажа на задния диференциал Amarok се представя отлично извън пътя дори и с шосейни гуми. Единствено дължината е проблем при движение по пресечен терен.

VW Amarok е дълъг 5,55 метра с теглича

С дължина от 5,55 метра (в които се включва 20-сантиметровият теглич срещу доплащане 1544 лева) VW Amarok е в лигата на BMW Серия 7 – и е практичен за града като слон в стъкларски магазин. Диаметърът на завой, който измерихме, беше 13,25/13,10 м (наляво/надясно) – доста предизвикателно за тесните улици. За сметка на това на теглича можете да закачите ремарке с тегло до 3,2 тона – напълно достатъчно за два коня например. Версията с автоматична трансмисия (т.е. серийната за България) тегли дори 3,5 тона.

Превключването: като при лекотоварен автомобил, но прецизно

Amarok 2 изглежда модерно с полудигиталния кокпит (тъчскрийн, управляван чрез пет фиксирани бутона и контролера), но въпреки това водачът може ясно да усети що за машина кара: защото седи високо, погледът му преминава над правия капак на двигателя във формата на маса за тенис, докато води лоста през шестте прецизно направлявани предавки на трансмисията, типична за лекотоварен модел, и насочва пикапа посредством индиректното кормилно управление – с което воланът прави цели три оборота от край до край. Дизелът, който винаги присъства акустично, се вписва добре в цялостната концепция на Amarok. След 120 км/ч нататък към ръмженето му се добавя и шумът от вятъра – това също е нещо типично за пикап.

С помощта на въртящия се контролер в централната конзола можете да блокирате многодисковия съединител на 4х4-системата и да включите понижаващите предавки. Нашият тестов автомобил разполагаше с блокаж на задния мост (oпция), който може да се активира посредством бутона долу вдясно.

Твърдо окачване, типично за пикап

При преминаване през къси неравности усещате типичното за пикап разтърсване. То не се дължи на обичайните за класа листови ресори отзад: пикапите на пружини като Nissan Navara или SsangYong Musso са не по-малко „дървени“. Имайте предвид, че новият Amarok може да се похвали с полезен товар над един тон. Старият модел имаше по-комфортно окачване, но за сметка на това предлагаше полезен товар само около 700 кг.

Режимът на задно задвижване почти не пести гориво

Между другото, препоръчително е винаги да шофирате в режим 4A. Amarok разполага със задвижване на четирите колела, което се включва автоматично при необходимост чрез многодисков съединител. Режимът на задно задвижване (2H) не пести почти никакво гориво, но с него автомобилът е значително по-нестабилен.

Amarok може да се справи с дълбоки до 80 см водни препятствия

Това, което ни впечатли извън пътя, беше блокировката на задния мост, която се включва и изключва необичайно бързо само с едно натискане на бутон 1176 лева). Тази ценна система надеждно ще ви помогне да се измъкнете от калта, ако сцеплението на лявото и дясното колело се различават.

Типични за пикап са задните листови ресори. Има и модели на пружини (напр. Nissan Navara, SsangYong Musso), но те возят не по-малко „дървено“ от Amarok. Високият полезен товар е причината за донякъде некомфортната возия.

Като цяло, Amarok може да се справя с офроуд предизикателствата по-успешно от преди: ъгълът на заход (30 градуса отпред, 26 градуса отзад) е по-добър, отколкото при предшественика, но трябва да внимавате да не оставите машината „по корем“ поради увеличено междуосие (ъгълът на рампата е 21 градуса). Amarok 2 може да преминава през 80-сантиметрови водни препятствия без проблеми – и в това отношение превъзхожда Jeep Wrangler (76 сантиметра).

Цена: VW Amarok 2 стартира от малко под 85.000 лева

Мощен пикап за 90 000 лева? Това вече го има. Стартовата цена на четирицилиндровия вариант с мощност 205 к.с. е с 8100 лева по-ниска от тази на V6 – с по-скромно оборудване, при което за навигацията ще ви бъде необходим мобилен телефон. Препоръчителна екстра е защитата за пода, съставена от три части: за двигателя, за раздатъчната кутия и за резервоара (отчасти стоманена, 427 лева).

Тази графика в кокпита показва колко въртящ момент бива предаван в конкретната ситуация към всяко колело – тук сме активирали режима за шофиране 4A заради мократа настилка.

4-цилиндровият дизел – по-икономичен от V6

Разходът на нашия тестов автомобил – 9,2 литра дизел/100 км, се оказа значително по-нисък от този на V6 TDI (10,3 литра). На магистралата обаче отчетохме консумация от 11,6 литра.

Очаква се най-продаваната версия да бъде четирицилиндровата с мощност 205 к.с. Естествено, тя не предлага създаващата повече увероност у водача тяга на V6, но в повечето случаи се оказва напълно достатъчна – а цената й не е толкова стряскаща, колкото тази на V6 TDI.

Извод

Готовите ли сте да се хванем на бас, че тази версия на Amarok 2 ще бъде най-продаваната? При пикапите все още съществува психологическата бариера от 100.000 лева. V6 е на косъм от нея, докато 4-цилиндровият вариант остава под нея. Управлението на системите за офроуд, както и на климатика е решено по-различно, отколкото при минално по-евтиния Ford Ranger – и дали ще ви хареса, е въпрос на вкус.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин