Спортно Audi 80 GTE (B2) за под 12 000 лева


2
апр.
2021

Ръбестите форми на второто поколение Audi 80 са дело на небеизвестния дизайнер Джорджо Джуджаро, който е проектирал също VW Golf I и Lotus Esprit. С подходящите грижи за каросерията Audi 80 (B2) е много издръжлив модел. С надеждност се славят особено „кротките“ 4-цилиндрови aгрегати, които не се затрудняват с теглото на автомобила.

В момента в eBay за 5800 евро (ок. 11 500 лева) се продава Audi 80 GTE от 1985 г. Classic Data оценява такива модели в състояние 2 на 12 400 евро и в състояние 3 – на 7100 евро. Следователно предлаганото Audi 80 е на справедлива цена. През 1985 г. GTE с четири врати от шоурума струва 25 035 марки.

Дори в серийното си оборудване Audi 80 GTE (B2) разполага със спортни седалки.

Само дребни забележки

Това Audi 80 е регистрирано за първи път през юли 1985 г. и до момента е изминало 271 248 километра. Неговият 1,8-литров четирицилиндров двигател генерира 112 к.с. Според каталога на Audi от 1985 г., белият седан има „спортни характеристики“ и се предлага със стандартни спортни седалки, шарена декорация и 5-степенна ръчна скоростна кутия. Освен това автомобилът има люк на покрива (875 марки), система за миене на фаровете (327 марки) и алуминиеви джанти (1165 марки). Audi-то има валиден преглед пред TÜV до септември 2022 г. Като цяло, въпросното GTE има само някои леки дефекти, които се виждат на снимките. Страничната опора на шофьорската седалка е пробита, а на облегалката има петно ​​- на пръв поглед това са единствените визуални недостатъци. Колата идва от южната част на Франция и е имала само един собственик. Възможно е интериорът да е избледнял от силното слънце – това трябва да бъде проверено при огледа.

ОЩЕ ОБЯВИ ЗА AUDI 80 B2

Съгласно обявата през последните шест месеца в автомобила са били инвестирани около 5000 евро. Алуминиевите джанти са ремонтирани, дъното на каросерията е почистено, а всички работни течности са сменени. Поставени са също нови гуми, спирачки, спирачни тръбопроводи и маркучи. Сменен е и ауспухът, а цялата колата е пребоядисана. Остава да се смени ключалката на вратата, както и да се монтират високоговорителите и радиото. Налага се и смяната на три до четири вакуумни маркуча на инжекционната система, тъй като двигателят поддържа много високи обороти, когато е студен, и твърде ниски, след като загрее. „Компресията е идеална“ – казва собственикът. Проблемът с оборотите обаче може да се окаже по-голям и по-скъп за разрешаване.

Пробивите в изпускателни системи винаги са били дефект на B2

При Audi 80 (B2) корозията беше проблем още в ранните години на производството. Особено засегнати бяха калници, краищата на каросерията, издадени ламаринен елементи, свързващите зони при А- и В-колоните, рамката на предното стъкло и др. Изпускателните системи, жертви на корозия или пробиви по други причини, винаги са били проблем на Audi 80. Задната ос и ботушите на MacPherson-ите отпред са по-малко засегнати от кафявата чума.

За ангренажните ремъци и течовете на масло – например от капака на клапаните и семеринги – също трябва да гледате много внимателно преди покупка на 80 В2. Задните светлини на B2 имат склонност да избледняват и да се напукват. Спирачните тръбопроводи се оказват издръжливи, въпреки че са изложени на много вредни фактори като мръсотия, сол и влага.

Още по темата