Спортни легенди от 70-те: VW Scirocco


17
май
2017

Най-горещият германски пустинен вятър! През 1974 г. VW представя Scirocco  на базата на Golf I, а две години по-късно се появява и GTI версията с по-широк преден спойлер. До края на 1977 автомобилите са произвеждани с хромирани брони.

Нашата препоръка: за 6000 лв. ще намерите само „бараки“: необходима е реставрация на каросерията! Така едно добро Scirocco ще ви коства много работа и петцифрена сума. Затова ви съветваме да инвестирате в реставриран екземпляр – някъде между 14 000 и 20 000 лв.

Влюбени сте в Scirocco? Жалко, вероятността да намерите добър и запазен екземпляр с оригинални части е малък. Най-добре търсете в цяла Европа и се свържете с клубовете на VW. Естествено всички искат GTI версия.

Погледнете този кокпит: всичко с изключение на постелките е оригинално.

На GTI са му достатъчни четири скорости – и …

… освен часовника има и термометър за моторното масло. От проспекта на VW: „Термометърът за моторното масло ви казва, че специалната система за охлаждане на маслото върши своите задължения.“

Дръжка като на хладилник: VW залага при Scirocco на доказана техника. Крадците обаче бързо намират цаката на дръжката: пъхате отвертка отдолу, натискате и вратата се отваря. Затова много притежатели си поставят допълнителни бленди.

До фейслифта през август 1977 Scirocco има хромирани капаци на страничните огледала, след това те стават пластмасови.

Направо можете да полетите! Особено когато отзад пише GTI…

… отпред има 110 к.с. 1,6-литровият мотор с работен обем 1588 cм3 се появява през 1976 г. в Scirocco. Магическите три букви идват от Audi: двигателят с обозначение EA-827 има премиера през 1975 г. на IAA в Audi 80 GT/E, включително системата за впръскване на гориво K-Jetronic на Bosch.

VW оборудва GTI с доплащащи се спортни джанти.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >