2023
Първите участия на „Москвич“ в автомобилни състезания у нас датират още от края на 50-те години. Скоро след началото на производството на „Москвич“ 408 в Ловеч през ноември 1966 г. е избрана търговската марка „Рила“, а първата спортна изява на „Рила-1400“ е по време на традиционната Обиколка на България, проведена на 23 и 24 септември 1967 г. Там автомобилът с екипаж Й. Стойков и И. Котев от отбора на ДСО „Балканкар“ заема първо място в клас от 1301 до 1600 куб.см. Интересна подробност от същата надпревара е, че в нея взима участие и един експериментален автомобил „Москвич“ 408 с двигател BMW, създаден в НИПКИДА с екипаж В.Пашев и В. Юруков. Той стартира в клас над 1601 куб.см и се състезава без право на класиране.
По време на скоростното високопланинско състезание на Витоша през ноември 1967 г. освен четирите основни класа, разпределени според работния обем на двигателя, за първи път е добавен и самостоятелен клас „Москвич“, в който призовите места са заети съответно от Иван Церовски, Атанас Дженев и Йордан Стойков.
Името „Рила“ никога не е изписвано официално върху самите автомобили, сглобени в Ловеч, но продължава се появява инцидентно в някои спортни репортажи до началото на 1968 г., след което повече не се споменава.

На първия кръг от републиканския шампионат, проведен в Шумен през 1968 г., първото място в клас „Москвич“ е за екипажа на Здравко Хумбаджиев и И. Георгиев от отбора на ДСО „Балканкар“. На втория кръг в Пловдив няма такъв клас, а на третия кръг, който се провежда в Ловеч, фаворити са Здравко Хумбаджиев и Йордан Стойков (ДСО „Балканкар“), които стават и републикански шампион за 1968 г. в същия клас.
Първото международно участие на българския „Москвич“ е по време на 3-тото Балканско рали, проведено в Югославия между 6 и 8 октомври 1967 г., с екипаж Йордан Станков – Йордан Котов. Следващата чуждестранна изява е година по-късно на 4-то Балканско рали, чийто домакин е Румъния.

В скоростно планинско състезание „Шипка“, проведено на 26 октомври 1969 г., за първи път стартират 5 автомобила от новия модел 412, сглобени в Ловеч. „Москвич“ не участва в 5-тото Балканско рали в Турция през 1969 г., а една от последните му международни изяви е по време на 6-то Балканско рали, проведено през септември 1970 г. у нас. Там екипажът на Илия Бонев и Злати Златев с „Москвич“ 412 заема второ място в клас 1301 – 1600 куб. см и става републикански шампион за годината в същия клас, следван от Д. Ангелов и Д. Томов, също с „Москвич“ 412.
През 70-те и 80-те години марката продължава активните си спортни изяви в националния рали шампионат. През 1974 г. клас „Москвич“ е разделен на две за моделите 408 и 412, а през 1981 г. е премахнат.