Спортна кола за офроуд

Само това ни липсваше: Parcour, студия GT-SUV. Абсолютна лудост, но пък супер-яка!


4
апр.
2017

Фабрицио Джуджаро: „Искаме да направим автомобил, който извън пътя да предлага същия комфорт, напасвайки се към терена.“ Представата му е била същата като за тези атлети, които скачат през стени и препятствия – оттам е дошло и името на колата Parcour. Атлетична лекота обаче не е постигната, въпреки намаляващите теглото мерки (алуминиева каросерия, врати, преден капак и капак на двигателя от карбон). Собственото тегло от  1550 кг определено се дължи на сметката на 10-цилиндровия агрегат от Lambo Gallardo: 5,2 л работен обем, 550 к.с., перманентно задно задвижване. Нито дума за хибрид, газ или горивна клетка. Giugiaro залага класически на двигател с вътрешно горене. 3,6-те секунди за ускорението до 100 или възможната максимална скорост от 320 км/ч си представяме все пак върху асфалта. И така сядаме в тясната стъклена капсула на Parcour. Нагласяваме педалите (седалките са неподвижни). Хвърляме поглед върху мониторите (три камери заместват страничните и вътрешното огледала). От централната конзола, която е от плексиглас, се подават четири превключватели за смяна на предавките. Посредством въртящия се превключвател отдолу ще избирате режимите на движение: Comfort за спокойно движение в града, Offroad за „мръсната работа”, Ice за „повишено внимание“ и Speed за точно обратното. В зависимост от режима се променя и цветът на дисплея.

Зад седалките на водача и спътника до него остава място колкото за три чанти с компактни размери. Всъщност какво от това? Porsche 911 не побира повече. Така всеки малък SUV изглежда чудо на практичността. През 2012 г. Lamborghini подобен модел чрез студията „Urus“ – междувременно автомобилът ще се появи в серийно производство. Къде е мястото на Parcour в концерна на VW? Изглежда от Audi погребаха плановете за ново спортно Quattro на базата на Q-серията. Дали това Coupé-SUV може да бъде допълнение на R8? Или пък Giugiaro ще е бъдещото Urus Coupé? Спомнете си как в началото хората се подиграваха на BMW X6. Следващата важна стъпка за спортния мачо ще бъде на представянето на концепциите в Инголщадт. Става дума за политика, престиж и печалба. Ако човек вярва на руснаците от автосалона в Женева, то Parcour е отлично оборудван за такъв терен.

Giugiaro Parcour

V10-цил., отз. надл. • работен обем 5204 куб. см • мощност 404 кВт. (550 к.с.) при 8000 об/мин • макс. въртящ момент 540 Нм при 6500 об/мин • перманентно двойно задвижване • 7-степенна трансмисия с два съединителя • гуми 275/ 45 R 22 отпр., 305/45 R 22 отз. • Д/Ш/В 4530/2070/1335 мм • собствено тегло 1550 кг • 0–100 км/ч за 3,6 сек. • макс. скорост 320 км/ч

Нека направим преглед на предците на Parcour. На външен вид той прилича на Lancia Stratos, който се бореше за точки в световния рали-шампионат върху чакъл и лед. При LM002, първия офродър на Lamborghini, V12 агрегатът с разход на гориво 25 л/100 км ограничи кръга на клиентите до петролни шейхове. Затова наследникът Urus ще бъде оборудван с малък 4,0-литров V8 двигател. За пионер сред „офроуд суперавтомобилите“ се счита френският Mega Track, от който в средата на 90-те години се появяват пет екземпляра.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >