Спортна кола за офроуд

Само това ни липсваше: Parcour, студия GT-SUV. Абсолютна лудост, но пък супер-яка!


4
апр.
2017

Когато кръстоската от бъги и Lancia Stratos е показана на автосалона, богатите руснаци и араби искат незабавно да я купят. Дават парите на ръка в брой и искат да си тръгнат с експоната от Женева. Офертите към двамата представители на семейството Джуджаро валят една след друга, разбира се всяка е по-висока от предишната. Баща и син Джуджаро обаче имат друга цел: Parcour трябва да стигне до серийно производство, независимо с логото на коя марка. Засега върху ниската муцуна на модела стои G на фирмата Giugiaro Italdesign, която от 2008 г. е собственост на концерна VW.

Дизайнът на всъдехода от Женева разбива представите за всичко, което се произвежда от Волфсбург до Италия: радикален двуместен модел с широко издадени калници, драматични спойлери и средноразположен двигател. Суперспортен автомобил за офроуд.  Льо Ман за извън пътя. Звучи така, сякаш на туринци е поставена задача да направят невъзможното и те не са успели. Окото обаче дава спонтанно различна оценка: „каква прекрасна лудост …“

 

„Parcour е спортен автомобил, който може да се управлява на всякакъв терен.“ Дизайнерът Фабрицио Джуджаро

Колоните на покрива се издигат над стъклената повърхност и направляват насрещния вятър. Черните карбонови елементи подчертават предния капак и страничните части

Досега не се бе появявало толкова радикално Coupé с 4х4. Parcour е нисък като Audi R8, по-широк от Rolls-Royce и с офроуд възможностите на BMW X1. Необичайни пропорции, абсурдна стилова смесица: трите огромни вентилационни отвори в предницата са ни познати от суперспортисти, но не и от катерачи. Задните колони на покрива се простират като платна над V10 двигателя, който уздухва всичко през високо разположените си задни ауспухови тръби. Леки като пеперуди врати се отварят нагоре като при Aventador – контраст спрямо ръбестите калници (поздрави от Jeep), които заедно с 22-цоловите колела трябва да изглеждат добре и тогава, когато Parcour се повдигне с 12 см благодарение на регулиращото се окачване.  Когато автомобилът излезе извън пътя, тогава трябва да се активира специалното му окачване, наречено от Italdesign „Push-Rod 2.0“. Допълнителните амортисьори за всяко колело увеличават клиренса на три степени от 21 на 33 сантиметра.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >