Спирачни апарати от 3D-принтера за Bugatti


22
ян.
2018

Bugatti разработи първите в историята спирачни апарати, които могат да бъдат произвеждани на 3D-принтер. Освен технологията на производството, иновация е отбелязана и по отношение на използвания материал – апаратите не са от алуминий, а от титаниева сплав. Нововъведението ще влезе в серийно производство до средата на 2018 г. Дори и в момента Chiron използва най-мощните спирачки в света – 8-бутални на предните колела и 6-бутални – отзад. С въвеждането на новите апарати от 3D-принтера, направени от материал с химично означение Ti6AI4V, френската компания под шапката на Volkswagen Group прави съществена крачка напред, за да комбинира минимално тегло с максимална якост. Специалният материал се използва в космическата и самолетната индустрия – например за опори на крилата или компоненти по двигателите. Иновативните апарати, дълги 41 см и широки 21, тежат по 2,9 кг всеки. За сравнение, актуалните алуминиеви са по 4,9 кг (с 40% по-тежки) – и то при положение, че не са толкова високоякостни. Направата на всеки апарат на най-големия лазерен принтер в света, работещ с титан, отнема цели 45 часа. През това време титаниевият прах се налага слой по слой – докато на финала са създадени общо 2213! Производственият процес включва и изпичане в специална пещ, където температурата достига до 700 градуса.

Още по темата

Card image cap
BAIC BJ 80: китайското копие на G-клас

15
сеп.
2017

Добре знаем, че когато оформят своите продукти, китайците не се притесняват да следват европейския дизайн. Нерядко в далекоизточната страна копират дори цели автомобили. Поредното доказателство: BJ 80, с който BAIC направо посяга на иконата G-клас. Като изключим радиаторната решетка, китайците не са си дали зор да дадат от себе си при оформлението на колата и смело са „копи-пействали“ от G-клас. Eстествено, отдалеч машината „лъха“ по-скоро на евтина пластмаса, отколкото на висококачествени материали. Фаровете на BAIC BJ 80 са в типичната кръгла форма, но поне не са като при оригинала с LED-лайстни и вместо това има още две малки кръгли светлини като добавка (за дневните и за мигачите). Стоповете също са с друга форма, не като при G-клас. Иначе ръбестата каросерия с изнесени калници е точно като при „кубчето“. Моторът на BAIC BJ 80 също не е собствена разработка, а е взет „на заем“ от Saab. Правото върху технологиите на шведския производител е купено от BAIC през 2009 г. Наред с патентите за 2- и 2,3-литровите турбодвигатели това включва и целите платформи на Saab 9-3 и първия 9-5, върху които BAIC прави собствени модели. BJ80 използва 2,3-литровия агрегат със свръхпълнене, генерира 253 к.с. и 350 Нм максимален въртящ момент. Срещу базовата цена от 288 000 юана (ок. 78 000 лева) клиентите получават ръчна трансмисия, но поне 4х4 е серийно. За сравнение: най-достъпната G-класа в момента – G 350 d, излиза минимум 180 000 лева – с 6-цилиндров дизел 245 „коня“. Ако искате бензинова моторизация, ще трябва да отделите поне 210 000 лева. На изложението в Шанхай „клонингът“ на G-клас беше представен като Plug-in хибрид.

Card image cap
Porsche 718 Boxster: довиждане, 6 цилиндъра!

27
ян.
2016

Моделите Boxster получават историческата добавка 718 към името – както и 4-цилиндрови боксерни двигатели. Мощността обаче нараства, а разходът пада!

Card image cap
Мисия „Защита на титлата“

23
мар.
2016

Световният шампион при спортните автомобили Porsche е са модернизирали прототипа LMP1 919 Hybrid. Но не е имало нужда от сериозни промени.

Card image cap
Ferrari F12 tdf с подпис на Фетел обявено на аукцион

13
ное.
2017

На 16-и ноември Ferrari F12tdf с уникална боя и екстравагантно оборудване, включващо и автограф от Фетел, ще бъде предложено на аукцион

Card image cap

В последния брой:

Архив >