2018
Bugatti разработи първите в историята спирачни апарати, които могат да бъдат произвеждани на 3D-принтер. Освен технологията на производството, иновация е отбелязана и по отношение на използвания материал – апаратите не са от алуминий, а от титаниева сплав. Нововъведението ще влезе в серийно производство до средата на 2018 г. Дори и в момента Chiron използва най-мощните спирачки в света – 8-бутални на предните колела и 6-бутални – отзад. С въвеждането на новите апарати от 3D-принтера, направени от материал с химично означение Ti6AI4V, френската компания под шапката на Volkswagen Group прави съществена крачка напред, за да комбинира минимално тегло с максимална якост. Специалният материал се използва в космическата и самолетната индустрия – например за опори на крилата или компоненти по двигателите. Иновативните апарати, дълги 41 см и широки 21, тежат по 2,9 кг всеки. За сравнение, актуалните алуминиеви са по 4,9 кг (с 40% по-тежки) – и то при положение, че не са толкова високоякостни. Направата на всеки апарат на най-големия лазерен принтер в света, работещ с титан, отнема цели 45 часа. През това време титаниевият прах се налага слой по слой – докато на финала са създадени общо 2213! Производственият процес включва и изпичане в специална пещ, където температурата достига до 700 градуса.