Новини » Светът на Фолксваген » е-мобилност » Софийският автосалон става първото изложение в света с премиера на Volkswagen ID.5

Софийският автосалон става първото изложение в света с премиера на Volkswagen ID.5

2505
2022

Новият изцяло електрически SUV-купе ID.5/ID.5 GTX ще отпразнува своята премиера по време на автомобилния салон в София през следващата седмица. Софийският автосалон е първото публично събитие в света, на което моделът ще бъде официално показан на широката публика на живо. На щанда на Volkswagen, посетителите на Автомобилен салон София 2022 ще могат да видят флагмана в ID. семейството – топ версията ID.5 GTX със задвижване на четирите колела и мощност от 299 к.с., решен в спортно сив цвят.

Новият ID.5 и новият ID.5 GTX са шестите напълно електрически модели, които се присъединяват към ID. семейство. Volkswagen ID.5 е SUV купе от чисто ново поколение с премиум стандарти. Той идва на пазара като ID.5 със система за задвижване на задните колела със 128 кВт (174 к.с.) или 150 кВт (204 к.с.) и със задвижване на всички колела ID.5 GTX с 200 кВт (299 к.с.)*. Всеки модел от тази продуктова линия е силен характер, който обединява качествата на ID. семейство в уникален дизайн – колкото елегантен, толкова и изразителен. ID.5 предлага ново усещане за простор, заедно с иновативни решения за работа, интерфейс човек-машина (HMI), инфотейнмънт и асистиращи системи.

Следващото ниво. Поколение софтуер 3.1 с иновативни функции. Благодарение на последния ID. софтуер, ID.5 прави електрическата мобилност още по-удобна за клиентите. Продуктовата линия предлага гласово управление с първокласна производителност, повишена мощност на зареждане, както и функция Plug & Charge. ID.5 автоматично извършва проверка за удостоверяване веднага щом клиентът включи кабела за зареждане в съвместима DC станция за бързо зареждане и стартира защитена криптирана комуникация между превозното средство и станцията. Този процес на удостоверяване отнема само няколко секунди, преди да започне зареждането.

По-кратко време за зареждане. Най-новото поколение ID. софтуер предлага редица предимства по време на зареждане. Когато са свързани към DC зарядна станция със съответната мощност, моделите с батерия от 77 кВтч вече могат да зареждат до максимален капацитет от 135 кВт – подобрение спрямо предишния максимум от 125 кВт – при зареждане от 5 до 80 процента състояние на заряд (SOC), съкращаване на времето за зареждане с до девет минути в сравнение с предишните времена. Това означава, че ID.5 се зарежда за 29 минути, а ID.5 GTX за 36 минути за следващите 390 км или съответно 320 км..

Прогресивни, напълно свързани в мрежа асистиращи системи. В рамките на системата, опцията Travel Assist с групови данни улеснява полуавтономно странично и надлъжно насочване на автомобила в целия диапазон на скоростта, и за първи път предлага асистирана смяна на лентата по магистралите (от 90 км/ч). Ако са налични анонимни данни от други превозни средства на Volkswagen, Travel Assist с групови данни може да използва само една идентифицирана маркировка на пътната лента, за да поддържа автомобила в нея – например по селски пътища без маркировка на централната пътна лента. Друга нова функция е функцията за памет за автоматично паркиране на място, което вече е запаметено в системата.

Електрическата ефективност среща елегантността. Със своя плавен, органичен дизайн, ID.5 прави впечатление като ултрамодерен, мощен и елегантен. Линията на покрива се простира елегантно през тялото, падайки по-рано и завършва с функционален спойлер. Готовият за дълги разстояния ID.5 постига коефициент на съпротивление от 0,26 (0.27 за GTX), за да гарантира, че енергията, съхранявана в батерията от 77 кВтч, се използва възможно най-ефективно и задава еталон за следващото поколение SUV купета: електрически, спортни, елегантни.

Впечатляващо ефективно пространство. ID.5 е базиран от модулната платформа на електрическото задвижване (MEB) от Volkswagen – архитектура, която позволява завидно спестяване на пространство. Хардуерът не заема много място, което е от полза за пасажерите. С външна дължина от 4,60 метра и 2,77 метра междуосие, интериорът на ID.5 предлага впечатляваща ефективност на пространството и толкова пространство, колкото предлага един конвенционален SUV от по-горен клас. Въпреки драматичната линия на покрива, ID.5 остава универсален и гъвкав SUV, и впечатлява с усещане за простор и много място за главата, дори и за пътниците на втория ред седалки. Цветовата гама на интериора е модерна и уютна, а материалите са изпълнени по висок стандарт. Клиентите могат да избират между множество варианти на интериора, седалки и пакети оборудване. В зависимост от позицията на облегалките на задните седалки, пространството на багажното отделение може да варира от 549 до 1561 литра. Като опции се предлагат електрически задвижван капак на багажника и електрически сгъваем теглич.

Два дисплея. Контролните уреди и дисплеите в кокпита на ID.5 са достъпни чрез два екрана – един компактен зад волана и един голям в центъра с размери 12 инча по диагонал (стандартно). Компактният екран пред водача може да се управлява с помощта на мултифункционалния волан. Големият информационно-развлекателен дисплей в средата на таблото се управлява с докосване. С ID. LIGHT – светлинната лента под предното стъкло, водачите получават интуитивна информация в случай на опасни ситуации например, или когато навигационната система е активна.

Интелигентна функция за планиране на маршрути за електрически автомобили. Менюто за зареждане, което се появява на 12-инчовия сензорен дисплей – вече е още по-информативно и има по-ясна структура с най-новия ID. софтуер 3.1. Функцията за изчисляване на маршрута в навигационната система изпълнява интелигентно планиране на маршрута с множество спирки за дълги пътувания, така че автомобилът да достигне дестинацията възможно най-бързо.

Head-up дисплей с добавена реалностдигитален и високотехнологичен. Със своя head-up дисплей с добавена реалност Volkswagen демонстрира високотехнологична опция в ID.5 и ID.5 GTX. Дисплеите са „смесени“ с реалната среда, например, стрелките за завой за инструкции за навигация се отразяват върху предното стъкло и са интегрирани в пътя в зрителното поле на водача на 10 метра пред автомобила, за най-естествено показване на информация .

Гласов контрол с премиум ниво на работа. „Здравей, ID.“ е всичко, което е необходимо, за да стартирате подобрената функция за гласов контрол. Системата е в състояние да разбира свободно формулирани фрази от ежедневния живот като „студено ми е“, превръщайки ID.5 в интелигентен партньор за разговор. Нещо повече, дигиталният микрофон позволява на системата за гласово управление да определи дали говори шофьорът или пътникът отпред, например, да насочи климатизацията към този, който иска това. Подобреният процент на разпознаване на гласовия контрол вече е около 95 процента. Система също така позволява прекъсвания или задаване на въпроси. Отговорите се генерират от два източника – онлайн от облака и офлайн от информация, съхранявана в автомобила. Онлайн синхронизирането осигурява особено високи нива на разпознаване и висококачествени резултати, дори когато търсите точки на интерес.

Авангардна технология за осветяване. ID.5 е оборудван с най-модерната осветителна технология – както отвътре, така и отвън. Когато водачът се приближи до автомобила с ключа си, ID.5 започва поздрав за добре дошли: фаровете и стоповете се събуждат със светлинна последователност; в същото време прожекторите на външните огледала излъчват „ светлинен отпечатък“ върху земята типичен за ID. семейството. И фаровете, и задните светлини са оборудвани с най-новата LED технология. Volkswagen предлага и опционални IQ.LIGHT LED матрични фарове с интелигентно управлявани дълги светлини (стандартно в ID.5 GTX). Скулптурираните LED задни светлини с 3D дизайн (също стандартни в ID.5 GTX) светят с високо ниво на интензитет. Осветлението също играе важна роля в интериора на автомобила. Амбиентното осветление на арматурното табло и на вратите може да бъде конфигурирано в до 30 цвята, за да отговаря на предпочитанията на потребителя.

ID. LIGHT функцията е уникален елемент в концепцията за осветление на ID.5. Светлинната лента под предното стъкло осигурява интуитивна поддръжка, и допринася за интерфейса човек-машина (накратко: HMI). ID. LIGHT използва различни светлинни импулси, за да сигнализира дали колата е готова за шофиране, в коя посока, според навигационната система, следва да завие или дали батерията в момента се зарежда. ID. LIGHT също осигурява помощ в потенциално опасни ситуации. Функцията информира и предупреждава водача и пътниците с видими светлинни сигнали, например когато трафикът пред автомобила се забавя бързо.

Освен това ID.LIGHT може също да запаметява команди от навигационната система със светлинни сигнали. Например, може да показва, че водачът трябва да се движи във вътрешната лента, преди да излезе от магистрала, или че трябва да свали крака си от газта, за да „движи по инерция“ ефективно според скоростта си. Всички цветове и анимации следват внимателно композиран визуален език, който е приятелски настроен, универсален и лесен за разбиране, давайки на водачите необходимата информация, като същевременно те не отделят очите си от пътя.

Три нива на мощност. Флагманът със задвижване на всички колела ID.5 GTX. E-SUV купето на Volkswagen идва с три варианта на двигателя. ID.5 Pro е задвижван от електрически двигател разположен отзад с мощност 128 КВт (174 к.с.). В ID.5 Pro Performance, монтираният отзад мотор осигурява 150 кВт (204 к.с.). В ID.5 GTX има един електромотор на предната ос и още един на задната ос. Системата за задвижване на всички колела с два двигателя осигурява максимум 220 кВт (299 к.с.)*. Флагманът ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,3 секунди и достига максимална скорост от 180 км/ч (ограничено).

От удобен до спортен. Независимо дали са оборудвани с монтиран отзад двигател или електрическа система за задвижване на всички колела, всички версии на ID.5 осигуряват комфортно, спортно и безопасно возене благодарение на тясната интеграция на контролните блокове на задвижващата система и ходовата част. С функцията за избор на профил на шофиране (стандартно), водачът може да определи как да работят задвижващите двигатели и кормилната система в няколко различни режима. Опционално клиентът може да оборудва ID.5 с прогресивно управление, което става по-директно с увеличаване на ъгъла на волана, и спортна ходова част. Налична е и втора опция под формата на електронно управление на амортисьорите DCC – това допълнително разширява диапазона между меко и спортно возене. Опциите за диаметър на джантите варират от 19 до 21 инча.

Пробег до 520 км. Всички варианти на двигателя на ID.5 използват голяма батерия, която дава възможност за пробег на дълги разстояния. Батерията е с капацитет 77 кВт (нетно). Това позволява на ID.5 Pro и ID.5 Pro Performance да постигнат прогнозиран обхват до 520 км (WLTP). Централното разположение на батерията под купето осигурява нисък център на тежестта и балансирано разпределение на натоварването на оста. Флагманът със задвижване на всички колела ID.5 GTX има прогнозиран пробег от 490 км (WLTP).

Екосистема на устойчива мобилност. ID.5, който слиза от производствената линия във фабриката в Цвикау в Германия, се предава на европейските клиенти с неутрален по отношение на въглерода баланс. Ако автомобилът се зарежда с помощта на зелена енергия у дома или от мрежата за бързо зареждане на IONITY, той може да се управлява практически с нулеви емисии. Volkswagen е първият производител на автомобили, който подкрепя разширяването на възобновяемата енергия в големи мащаби. До 2030 г. компанията се стреми да намали въглеродните емисии на превозно средство с 40 процента, а следвайки своята стратегия  Way To Zero, компанията възнамерява да бъде климатично неутрална най-късно до 2050 г.

Трансформация по пътя към нулата (Way to Zero). Целта за пълно електрифициране на целия нов автомобилен парк, съчетана с новата стратегия на марката ACCELERATE, също ускорява дигиталната трансформация на компанията. Volkswagen се стреми да увеличи дела на продажбите, съставени от чисто електрически превозни средства, до най-малко 70 процента в Европа до 2030 г. и до повече от 50 процента в Северна Америка и Китай до 2030 г. Volkswagen планира да инвестира 18 милиарда евро в електрическа мобилност , хибридизация и дигитализация до 2026 г. С ID.5 Volkswagen прави следващата стъпка по пътя си към превръщане в софтуерно ориентиран доставчик на мобилност. Тук иновативните асистиращи системи и актуализациите по въздуха осигуряват на водачите максимален комфорт и възможно най-доброто потребителско преживяване.

Още по темата

ƒ