„Сомът“ W116 с модерен V8-двигател от S 500

2012
2020

Разбира се, целта на W 116 с новото „сърце“ не е да дрифти. И по-добре: защото „диванните“ серийни седалки не предлагат никаква странична опора. Ето защо се концентрирам върху взаимодействието между двигателя, окачването и кормилното управление. На пръв поглед е изненадващо колко пъргаво реагира атмосферният V8. 7G-Tronic превключва бързо, но фино – на практика за сравнение с оригиналния тристепенен автоматик не може да става и дума. При рязко настъпване на газта скоростната кутия „връща“ предавка и W 116 се изстрелва напред.

5,5-литровият атмосферен V8 от Mercedes S 500 влиза без проблем в „коша“ на W 116.

Но чак след като два дни по-късно имах възможността да карам оригинален W 116 350 SE, разбрах колко респект заслужава работата на инженерите от Mechantronik. Модернизираният 116, макар и все още не завършен на 100%, вече се движи толкова зряло, сякаш идва от завода. Ако сте затворили очи, може би си мислите, че седите в автомобил, произведен след 2000 г. Когато гледате кокпита, трябва да се пренастройте, тъй като характеристиките на автомобила при шофиране изобщо не отговарят на класическия вид на машината.

И накрая остава въпросът – има ли шанс Benz-ът да бъде произведен в малка серия? Към момента не може да бъде даден еднозначен отговор, тъй като в Mechantronik са заети и с доста други проекти. Но по-важното е друго: че няма проблем W 116 да бъде задвижван от модерен двигател!

Нито на първи, нито на втори поглед ще разберете, че в този 450 SЕ работи модерна техника.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин