„Сомът“ W116 с модерен V8-двигател от S 500


20
дек.
2020

40-годишен Mercedes S-клас с модерна техника? Възможна ли е тази комбинация? Ако специалистите по Mercedes-и от компанията Mechatronik се намесят, определено да! В момента две класики на Mercedes („пагода“ и W 111/113) с модерна технология вече са включени в гамата под означението New Tech. С изцяло новия Project 107 в процес на разработка е още един осъвременен модел. Но находчивите тунери все още имат време да пробват и нови начинания: какво ще кажете за „сома“ – както е познато поколението W 116 на S-клас, но с модерен 5,5-литров V8?

На пръв поглед стандартен изключително добре поддържан олдтаймер, този син Mercedes 450 SE разчита на нещо много специално под капака. Като изключим съвременните джанти AMG Penta, красивият W 116 е визуално в абсолютно заводски вид и лесно може да получи регистрация като исторически модел (за Германия). Няма да има изненади и когато погледнете в интериора: бежова тапицерия с каре, радиокасетофон Becker Mexico, класическите кръгли уреди и оригинален волан. Всичко тук сякаш подтиква водача да шофира спокойно, наслаждавайки се на сонорния звук на 4,5-литровия V8 с 225 к.с.

Ключът е в Understatement: стикерът D и извитите изпускателни тръби не са пропуснати.

Два детайла „издават“ съвременната технология

Но чакайте малко, що за скоростен лост е това в централната конзола? Модерната реликва не иска да бъде чак толкова потайна по отношение на 40-годишния интериор и в крайна сметка издава, че е била обект на скъпоструваща модификация. Стикерът D отзад вече не помага. Най-късно при вида на съвременния ключ за „палене“ ще ви стане ясно, че това не е обикновен Mercedes 450 SE! Използването на модерен ключ се налага, тъй като за задвижването се грижи модерна 5,5-литрова атмосферна V8-машина (M 273) от Mercedes S 500, набор от 2005 г. Мощност? Има в изобилие! И по-точно: разчитате на 388 к.с. и 530 Нм, които в 40-годишния W 116 се усещат като много повече.

Над 20 години опит

За да бъде трансплантиран модерният двигател под предния капак, са били необходими огромен брой модификации, които обаче не са били проблем за хората от Mechatronik. В края на краищата специалистът по Mercedes-и със седалище в германския град Плейделсхайм завърши първия New Tech прототип на SL още през 1997 г. и оттогава работи за постигането на идеалната комбинация между класически външен вид и модерна техника. В случая с W 116, „простата“ смяна на двигателя далеч не е била достатъчна. Например колекторът и изпускателната система са произведени специално за проекта, ECU-то на двигателя е взето от съвременната S-класа, но разбира се, е било адаптирано спрямо W 116, и вместо някогашния 3-степенен автоматик, в модерния 450 SE работи 7G-Tronic. Изброяването на всички модификации в този момент би било прекалено дълго, затова само ще обобщим: „трансплантацията“ на новия двигател е била трудоемка задача.

С този W 116 без проблем можете да се „закачате“ с GTI-та по магистралата.

И как се движи старата S-класа с модерни техника? Изненадващо изтънчено! Особено като се има предвид, че тестваният от нас автомобил е прототип, т.е. не е част от завършена серия „New Tech“ за крайни клиенти. В Mechatronik очевидно са очаровани от идеята за W 116 със съвременен двигател, защото този син 450 SE е вторият W 116 с модерно задвижване. Преди известно време компанията постави на друг W 116 6,2-литровия атмосферен V8.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин