Солиден SUV, с малък брой слаби места


25
мар.
2021

Ford EcoSport е практичен мини SUV за града. Клиентите на употребявани автомобили трябва да обърнат внимание на следните слаби места! Особено на теча на моторно масло!

С EcoSport Ford навлиза в сегмента на мини-SUV-овете. Отчасти неконвенционален, но определено практичен. А с по-новите екземпляри са доволни и хората от TÜV. Най-важната информация за купувачите на употребявани автомобили от доклада на TÜV за AUTO BILD!

Ford EcoSport

Период на производство: 2014 до днес
Двигатели: 90 к.с. (1.5 TDCi) до 140 к.с. (1.0 EcoBoost)
Цена: от 17 000 лв.  

Безопасност на пътниците (Euro NCAP-краш тест 2013 г.): 4 звезди 

Това представлява: произвеждан в цял свят малък SUV, който от 2014 г. се предлага и в Германия. Като база на модела служи седмото, произвеждано от 2008 г. поколение на Fiesta. Докато първите модели събраха упреци заради лошите си фуги на каросерията, от фейслифта през 2015  и от преработката на модела през 2017 г. тези проблеми вече не съществуват.

Това може: до 2017 EcoSport се предлага и с двойно задвижване. В класа на четириметровите автомобили обаче това не е особено нужно, затова отпада. Автоматичната трансмисия вече се предлага само със средната бензинова моторизация. Всички мотори за 1-литрови, 3-цилиндрови от поколението EcoBoost; дизеловите са 1,5-литрови 4-цилиндрови. Не трябва да очаквате обичайното за Ford фино окачване – настройката е по-скоро мека със склонност към тропане, като въпреки това не е комфортна. Въпрос на вкус: отварящата се настрани задна врата: нови удобства при боравене, но в тесни пространства не е практична.

Това създава ядове: някои наши читатели се оплакват от малкия прикачен товар от 1100 кг, както и някои проблеми с електрониката – например с имобилайзерите. Неправилното моторно масло може да доведе до повреда на двигателя. Сервизна акция: при 1500 автомобила с година на производство 2016 в Индия са направени лоши заварки на предните носачи. В екстремни случаи те могат да се деформират и да предизвикат неконтролируемо пътно поведение. При автоматичните трансмисии може да се стигне до повреда на маслената помпа.  


Оценка на TÜV

Окачване

Здраво: квотата на повредите на окачването е далеч под средната. Нищо чудно – EcoSport се продава предимно в страни с лоши пътища. Единствено управлението демонстрира по-често от средното проблеми. Затова пък пружините, амортисьорите и полуоските не създават проблеми – ръждата също не е тема за разговор.


Светлини

Оплаквания има от фаровете, както и от тяхната настройка. Задните светлини не им отстъпват, като единствено мигачите вършат това, което трябва.


Спирачки

Действието и равномерното действие на спирачките се споменава не повече от средното, като единствено ръчната спирачка е по-проблемна от обичайното. Малка утеха: причината не е в спирачните дискове, при тях проблемите са една четвърт от всички. По-често се случва спирачните маркучи да се късат или напукват.


Екология

Тук също има ядове: EcoSport често страда от теч на масло, а след петата година се появяват и повреди по ауспуховата уредба.

ИЗВОД

Ford наистина се постараха: ранните екземпляри на EcoSport не бяха засипвани от хвалби, но тези след фейслифта през 2015 г. демонстрират минимална квота на повреди. Това разбира се не означава, че не трябва да гледате внимателно при покупка – например за теч на масло и повредена ръчна спирачка.

Още по темата