2024
Водачи на Tesla в Чикаго, САЩ, научиха по трудния начин как студът влияе на заряда на електромобилите. В началото на седмицата температурите там паднаха до -17°C – и това принуди много хора да не напускат домовете си. А тези, които излязоха със своите автомобили Tesla и се опитваха да ги заредят навън, се сблъскаха със сериозни проблеми. Според местни новинарски канали водачите на електромобилите били принудени да останат навън при опасно ниските градуси, защото станциите за зареждане или не работели, или просто зареждането ставало прекалено бавно.
„Батериите ни са много изстинали и сега зареждането отнема повече време – трябва да става за 45 минути, а сега ни трябват два часа, а работи само една станция“, казва собственикът на Tesla Брандън Уелбърн в интервю пред ABC7 Chicago. Мъжът допълва: „Видях как оттук репатрираха 10 коли. Прекалено студено е, автомобилите имат нужда от много енергия, за да поддържат приемлива температура в купето – затова много качиха на пътна помощ, няма къде да заредим“.
„От другата страна на магистралата има цяла опашка от коли, над 20, всички са Tesla, можете да се огледате и тук, всяка кола е Tesla, целият паркинг е пълен с автомобили Tesla. А ние чакаме повече от час“, оплаква се Саджид Ахмед, който чака своя ред в района на Оук Брук.
От Tesla препоръчват на водачите да не допускат падане на заряда под 20 процента, когато температурите са толкова ниски. „Синя икона на снежинка може да се появи на тъчскрийна на вашия автомобил и в приложението, ако батерията е прекалено студена за пълния си капацитет и постигане на идеалния пробег. Когато тази икона се покаже, може да усетите намален ефект на регенеративно спиране, както и по-лошо ускорение“, обясняват от Tesla, цитирани в Unilad.com.
„Ще изчакам зимата да мине и тогава ще решa дали да я задържа“, коментира пред „Ню Йорк Таймс“ 35-годишният инж. Ник Сети, който в продължение на цял час се е борил да отключи замръзналата си Tesla. Накрая Сети успява да се пребори със своята Model Y Long Range… като влиза през багажника! Тръгва за най-близкия хъб за зареждане – където 12-те щекера са заети. Много от хората в електромобилите допълнително бавели зареждането, тъй като се налагало да държaли парното включено. „Беше като влакче на ужасите“, недоволства инженерът.
В неделя 27-годишният Явед Спенсър, шофьор на Uber, потеглил към зарядната станция с „обещание“ за остатъчен пробег 30 мили. Само за минути обаче автомобилът бил напълно изтощен – и се наложило мъжът да викне репатрак, който да закара машината до зарядната станция. Там обаче електромобилът отказал да се зарежда, разкрива още публикацията на „Ню Йорк Таймс“.
Естествено, при ниски температури не само електромобилите на Tesla имат проблеми. И при модели на други марки литиево-йонните батерии могат да се повредят, да откажат да се зареждат и естествено – да се изтощават по-бързо.