Собственик на BMW i3 пред инфаркт, когато разбира цената за нова батерия

2402
2025

Собственик на BMW i3 прави запитване към оторизиран сервиз относно цената за смяната на батерията на неговия автомобил, произведен през 2015 г. Упоменатата в проформа фактурата стойност се оказала почти 66.000 евро (ок.132.000 лева) – много повече от цената на i3-ката като нова. При това в сметките дори не били включени разходите за труд!

Мъжът е толкова изненадан от офертата на сервиза на BMW за осемте клетките на батерията, всяка по 7440 евро (ок. 15.000 лева), че решава да публикува проформа фактурата в Reddit общността и да потърси мнението на потребителите там. Стойността на новата батерия се оказва по-висока от покупната цена на МПС-то като ново (ок. 92 хил. лева).

Дали BMW просто не иска да ремонтира i3-ките?

В дискусиите надделява предположението, че BMW налага умишлено абсурдно високите разходи, за да гарантира, че собствениците на i3-ките ще се откажат да сменят батерията си.

Потребител с ник Eoworm смята: „Те не могат просто да кажат „Не, не искаме да правим ремонта“, затова дават толкова абсурдна цена, че принуждават клиента да си купи нова кола.“ Друг потребител се шегува, че собственикът на i3-ката вероятно се объркал и погрешка влязъл в шоурума на дилърството и поискал оферта за ново i5.

Цените на новите батерии варират значително

Проучванията на други потребители будят подозрения, че високите цени отчасти имали за цел да обезсърчат клиентите да ремонтират автомобилите си и да ги насърчат просто да си купят нови. Други собственици на i3 споделят, че за въпросния ремонт били дали значително по-малко пари – около 20 хил. лева, в които били включени части и труд. Но е имало и случаи, когато за нова батерия клиенти са се разделяли със суми от порядъка на 55 хил. лева! Тези огромни разлики в цените предполагат, че някои дилъри се възползват от ситуацията, за да налагат прекомерно високи цени.

В САЩ например отделните модули на батерията за i3 струват по около 5-6 хил. лева бройката,  което означава, че дори със заплащането за труда на квалифициран техник ремонтът би излязъл значително по-малко.

Скъпи ремонти с цел съживяване на пазара на електромобили?

Но защо дилърите на автомобили биха принуждавали клиентите си да си купят нов автомобил, давайки прекалено високи цени за ремонт? Отговора на този въпрос бихме могли да потърсим, като прегледаме статистиките за продажбите на автомобили от последните години.

А те показват, че в САЩ реализациите на електромобили са в застой още от миналото лято. Независимо дали това се дължи на колебанията на потребителите, липсата на адекватна регулаторна рамка, слабите икономически показатели или просто на продукти с незадоволителни характеристики, за потребителите крайният резултат се оказва един и същ.

Сега именно чрез налагане на прекомерно високи цени за ремонт дилърите може и да са открили нов начин да „пробутват“ електрическите си автомобили. Така на собствениците на стари МПС-та на ток не би останал друг избор освен да търсят алтернативни варианти – а в случая нов автомобил се оказва най-логичното решение.

(по материали на EFAHRER.com)

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин