AUTO BILD България / Снежна пъртина с Octavia RS 4×4

Снежна пъртина с Octavia RS 4×4

2-литров дизел, 6-степенна DSG-трансмисия и двойно задвижване: Skoda вече предлагa Octavia RS и във версия 4х4. Ние тествахме всестранните таланти на комбито


1
февр.
2016

Погледнато чисто исторически, излизането на Octavia RS 4×4 е важно събитие – особено с оглед на фактите, че първият RS (2000) и първият модел с двойно задвижване (1999) на марката също бяха Octavia. А сега има ново издание. Няма по-добри условия за неговия тест от снега и леда – затова се мятаме зад волана на любимия на повечето клиент вариант Combi и настъпваме газта. В началото всичките четири колела се борят за сцепление, преди 2-литровият дизел да ускори машината напред със своите 380 Нм. Максималният въртящ момент е наличен още при 1750 об/мин и се разпределя почти без буксуване към всички колела – дори на сняг и лед!

Двигателят остава без промени

RS 4x4 може да бъде поръчана и като седан.

RS 4×4 може да бъде поръчана и като седан.

По мотора инженерите не са модифицирали нищо. 2-литровият дизелов агрегат както и досега генерира 184 к.с. Те са достатъчни, за да ускорят комбито за 7,7 сек от 0 до 100 км/ч и до максимална скорост 224 км/ч. Задвижващият агрегат ни е добре познат – по-важна новост е т.нар. Hang-On двойно задвижване, което се използва и при Yeti и Superb. Hang-on означава, че при нормални условия (като пътуване до магазина) мощност се предава само към предните колела.

Това намалява разхода. Когато предните колела загубят сцепление, мощността автоматично се прехвърля към задните – в съотношение до 50:50. Шофьорът обаче изобщо няма да усети това – освен при екстремни условия на загуба на сцепление. Всъщност при такива до 100% от мощността може да отиде за кратко към задната ос.

Дрифт с дизелово комби

На заледения тестов полигон Octavia RS 4×4 дрифт прекрасно – въпреки че е включена, в спортен режим ESC се намеса много фино и позволява на шофьора да се забавлява. Но кой би си помислил да „хлъзга“ с дизелово комби? Тази Skoda се държи много добре при динамично каране благодарение на серийното спортно окачване, електронния блокаж на диференциала и прецизното кормилно управление. Който иска 4х4 в своята Octavia RS, ще може да разчита само на трансмисия с два съединителя DSG – класическа ръчна изобщо не се предлага. Това обаче не е проблем, тъй като скоростната кутия сменя светкавично бързо и „задържа“ предавките достатъчно дълго дори и за шофьори със спортни амбиции. По отношение на интериора няма сериозни промени. В Германия доплащането за 4х4 при RS е в рамките на 5690 лева.

Извод

Проблеми със сцеплението? Те са чужди за тази Octavia! Който си пада по зимните спортове или често тегли тежки ремаркета, няма да сгреши с RS 4×4. Доплащането за двойното задвижване съвсем не е високо. А разликата между версията с предно се усеща още при първия досег с мокра настилка.

Още по темата

Card image cap
Обновеният Golf: двете страни на златния медал

8
май
2017

Компактният модел от Волфсбург – един дългогодишен победител. Сега той се предлага с грандиозен мултимедиен спектакъл. Както и с нов мотор – 1.5 TSI. От теста ще стане ясно какво може

Card image cap
Първи тест на новото A5 Cabrio: негово въздушно височество

7
апр.
2017

Audi открива кабрио сезона с новото A5. Моделът действа освежаващо

Card image cap
Механична срещу автоматична трансмисия

26
авг.
2016

Автоматични скорости? Мнозина биха поклатили глава. Те са на мнение, че могат да превключват предавките по-добре сами. Ние проверихме дали наистина е така. Резултатът е изненадващ!

Card image cap
Skoda Octavia RS: cпортна, но практична

15
юни
2016

Най-мощната серийна Octavia комбинира удобна каросерия с ултрапъргаво задвижване

Card image cap
Новото BMW M4 GTS: Убийствен и лек състезател

30
юни
2016

Водно впръскване, Trackday спойлер, окачване на състезателен автомобил – това M4 е ултраяко

Card image cap

В последния брой:

Архив >