Смарт автомобили: Бош оформя софтуерно дефинираното бъдеще на мобилността


5
ян.
2022

У дома, на пътя, на работа, в болницата и дори в космоса: Бош улеснява ежедневието на хората във всички сфери на живота с интелигентни и свързани решения. Компанията навлиза и в нови области на бизнеса чрез софтуер, услуги и лицензи. „Систематично дигитализираме основния ни бизнес, за да надградим ползите за нашите клиенти. В бъдеще ще се стремим да превърнем продажбата на всеки дигитален продукт и в приходи, базирани на услуги“, твърди Таня Рюкерт, главен дигитален директор на Група Бош, на изложението за потребителска електроника CES в Лас Вегас. За да постигне тази цел, Бош се фокусира върху връзката на IoT с AI – с други думи, свързва интернет на нещата (IoT) с изкуствения интелект (AI).

Така се създава кръговрат, в който свързаните продукти доставят информация, която от своя страна се обработва чрез AI и се включва в софтуерните актуализации за тези продукти. В основата на този подход е ползата за клиентите, тъй като потребителите участват непосредствено в процеса на разработка и решенията са съобразени с нуждите им. Освен това, нито развоят, нито създаването на стойност приключват с продажбата на продуктите. „Разглеждаме комбинацията от AI и IoT като ключ, чрез който потребителите ще извлекат максимална полза от двете технологии“, споделя Рюкерт. „Освен че е основа за разработката на нови бизнес модели, този подход ни помага да създаваме по-добри продукти и решения, които предоставят реална добавена стойност, както за индивида, така и за цялото общество”.

Разширяване на софтуерната експертиза: Бош оформя бъдещето още днес

Бош отдавна положи основите на това развитие. От Нова година всички класове електронни продукти ще бъдат свързани. Продажбите на свързани електроинструменти, домакински уреди и отоплителни системи са нараснали с 50% в рамките на една година – от 4 милиона устройства през 2020 до над 6 милиона през 2021. С Центъра за изкуствен интелект на Бош (BCAI) компанията създаде силно звено в областта на ИИ, което вече генерира 300 милиона евро печалба.

Освен това, всяка година компанията инвестира над 4 милиарда евро в своята софтуерна експертиза, като около 3 милиарда отиват за бизнеса с мобилността. В бъдеще, под шапката на дъщерното си дружество ETAS GmbH, компанията ще разработва и продава базов автомобилен софтуер, междинен софтуер, облачни услуги и инструменти за разработка за универсално приложение. Бош напредва много бързо и в областта на свързаното и автоматизирано шофиране. През последните пет години компанията генерира около 9 милиарда евро само от продажбите на системи за подпомагане на водача и на сензорите, свързани с тях.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин