2022
Volkswagen Лекотоварни автомобили (VWN) дава началото на нова ера в автомобилното производство в своя завод в Хановер. Наскоро там стартира производство на новите изцяло електрически модели ID. Buzz и ID. Buzz Cargo, като първите екземпляри от тях ще бъдат доставени на клиентите през есента. С тази стъпка марката продължава последователно процеса на електрификация на производственото съоръжение и дава надеждна основа на бъдещото развитие на VWN в съответствие със стратегията на марката GRIP 2030. До края на годината компанията планира да увеличи дневния производствен обем на завода до 900 автомобила, а в бъдеще се планира обемът на производството в основния завод на VWN да достигне 130 000 автомобила годишно.
Със започването на производството на ID. Buzz, заводът на VWN в Хановер се превръща в третата производствена мощност за модели от ID. фамилията на територията на Германия. „ID. Buzz е крайъгълен камък в електрификацията на марката и завода в Хановер”, посочи Йозеф Баумерт, отговорен за производството и логистиката член на управителния съвет на VWN. „Само след осем години над 55% от нашите модели в Европа ще използват електрическо задвижване с акумулаторно захранване, а ID. Buzz има водеща стратегическа роля в това развитие“, споделя още Баумерт.
В рамките на тази година VWN планира да произведе общо около 15 000 екземпляра ID. Buzz. Баумерт добавя – „Паралелно с развитието на нашата продуктова гама, годишният обем на производството на ID. Buzz и ID. Buzz Cargo в нашия завод в Хановер след 2023 година ще достигне 130 000 автомобила.”
За производството на новия ID. Buzz са обучени 4 000 служители
Стартът на производството на първото изцяло електрическо превозно средство и неговите нови дигитални системи в Хановер естествено доведоха до мащабни нови изисквания към служителите. В рамките на процеса на подготовката на производството на ID. Buzz в завода през програма за обучение са преминали общо 4 000 служители на компанията. „Обучението на нашите служители включваше познания за технологиите за задвижване с високо напрежение, а програмата за обучение на млади работници и специалисти също бе адаптирана към новите изисквания и задачи“, допълва Баумерт. Програмата за обучение и повишаване на квалификацията, която VWN предлага на стажантите, новопостъпилите и утвърдените специалисти в завода в Хановер, вече включва специалността техник по мехатроника за системни и високоволтови технологии.
В своя коментар за процеса на стартиране на производството на ID. Buzz, Баумерт посочва още – „В този период нашият екип свърши страхотна работа, преминавайки през процеса на обучение за ID. Buzz успоредно със серийното производство на T6.1 и новия Multivan – всичко това по време на пандемията от Covid-19. Бих искал да благодаря на всички служители на VWN за тяхната ангажираност и решимостта им да гарантират оптимален старт на производството на ID. Buzz в нашия завод.”
Увеличен производствен обем
Съвременните цифрови системи и новите производствени процеси дават възможност за увеличаване на темповете на производството в завода. Към 2023 година VWN планира дневният производствен обем на ID. Buzz, новия Multivan и T6.1 в Хановер да достигне 900 автомобила. Досега максималният темп на производството в завода беше 810 автомобила.
Марката бележи сериозен прогрес в стратегията за автоматизация и цифровизация
В завода вече се използват редица нови инсталации и процеси – степента на автоматизация на производствения процес на каросерията на ID. Buzz например се е увеличила с 15 процентни пункта до 92% в сравнение със същия процес при T6.1. Висококвалифицираните служители на компанията вече управляват голяма част от дейността на завода с помощта на компютри и мобилни устройства като смарт часовници например, а операторите и машините са в постоянен комуникационен контакт. Роботизираните системи съобщават своевременно за евентуално възникнали проблеми, които могат да бъдат разрешени бързо без необходимост от спиране на производствения процес. Обобщението на Баумерт във връзка с развитието на производството в завода е кратко и ясно – „Хановер е на път да се превърне в „интелигентен завод“.
В бъдеще Volkswagen Group Components ще произвежда в Хановер и акумулаторни системи за платформата MEB
Производствените мощности на Volkswagen Group Components в близкия град Барзингхаузен в момента сглобяват изцяло предния и задния мост на ID. Buzz и ID. Buzz Cargo – най-новите и най-големи модели, използващи модулната конструктивна архитектура за автомобили с електрическо задвижване MEB,. Оттам те се доставят до завода VWN в Хановер. На същото място специалистите на Volkswagen Group Components вече произвеждат и други модерни хардуерни решения като гъвкави бързозарядни станции, необходими за изграждането на инфраструктура за бързо зареждане на електромобили, както и корпуси за електродвигателите, използвани в MEB моделите. От 2024 година в същото производствено звено близо до Хановер ще започне и сглобяването на акумулаторните системи за MEB платформата, включително и за ID. Buzz, които в момента се доставят от завода на Volkswagen Group Components в Брауншвайг.