Сложно име, превъзходен автомобил: Renault Mégane E-Tech Electric (TECT)

3012
2022

ПРОДЪЛЖИ МАЛКО ПО-ДЪЛГО НАИСТИНА. Изцяло електрическото Zoe се предлага от 2013 г., а VW ID.3 – от 2019. Сега Renault наваксва и пуска Mégane E-Tech Electric – конкурент на ID.3.
E-Tech е базиран на чисто новата платформа CMF-EV на Renault-Nissan-Mitsubishi и се появява с два варианта на задвижване със 130 и 218 к.с. Има също така и два варианта на батерията – с капацитет от 40 кВтч за пробег от 300 километра и с капацитет от 60 кВтч за изминаване на до 450 километра (WLTP). Използваната батерия е литиево-йонна NMC (никел, манган, кобалт), която съдържа повече никел и по-малко кобалт. В зависимост от версията зареждането става със 7,4 кВт, 22 кВт и максимум със 130 кВт постоянен ток.

Ръбест кокпит с два големи екрана. Мултимедията е с операционна система Android

Дали дизайнерите на Renault са свършили по-добра работа от тези на VW? Въпрос на вкус. Според нас електрическият Mégane притежава красива външност и вълнуващи детайли. Отпред е с тесни фарове, Z-образни LED дневни светлини и златисти панели в бронята. Линията на прозорците преминава типично за Сoupé назад, като дръжките на предните врати са прибрани, а тези на задните – скрити в задните колони. В задницата има преминаваща по цялата широчина светлинна ивица. Кокпитът е доминиран от двата монитора – 12,3-инчов за уредите и 12-инчов във вертикален формат за мултимедията. Системата се нарича OpenR, работи с Android и реагира на управление чрез „Hey Google“ за регулиране на редица функции. Сред тях са услугите на Google Maps, Assistant и Play.

Воланът е скосен в горната и в долната си част, дисплеи с фина графика
Възможно е зареждане със 7,4 кВт, 22 кВт и максимум 130 кВт постоянен ток

За почитателите на Apple: Apple CarPlay също може да бъде интегрирана. Отпред предлаганото място е прилично, но отзад палачинката се обръща. Тук е малко тесничко. Това, разбира се, не е причина да не купувате Mégane, но обещанието на електромобилите, че предлагат място за следващия по-голям клас, тук не е спазено. Багажникът побира 440 литра, докато в ID.3 – само 385. Нашият тестови Mégane бе оборудван с батерията с капацитет 60 кВтч. Така собственото тегло на модела е 1624 килограма. В комбинация с 218-те конски сили на електромотора получаваме резултат от пъргаво пътно поведение, почти доближавайки се до GTI. За спринта от 0 до 100 км/ч от Renault обещават 7,4 секунди, а максималната скорост е ограничена на 160 км/ч. Както и при конкурентите степента на рекуперация се регулира посредством лостчета на волана. При това функционира много добре.

Кожената тапицерия на седалките зависи от нивото на оборудване

Освен това се предлагат типичните режими на движение: Eco, Comfort, Sport и Individual – предполагаме, че повечето ще заложат на Comfort, което в никакъв случай не намалява удоволствието от шофирането. Управлението реагира бързо и изненадващо директно – но някак си остава нечувствително. Моделът ще стартира в Европа през март 2022, като поръчки може да се правят от февруари. Тогава ще станат ясни и цените. Те ще се ориентират по тези на VW ID.3., който с батерия с капацитет 58 кВтч започва от 72 854 лв.

На втория ред не е особено просторно

Teхнически данни: Renault Mégane E-Tech EV60

Двигател електрически, синхронен • Мощност 160 кВт (218 к.с.) • Макс. въртящ момент 300 Нм • Капацитет на акумулатора 60 кВтч • Макс. мощност на зареждане 130 кВт Д/Ш/В 4,21/1,77/1,50 м • Междуосие 2,70 м • Тегло (празен) 1624 кг Багажник 440 л • 0–100 км/ч 7,4 сек • Макс. скорост
160 км/ч • Пробег 450 км Разход 16,1 кВтч/100 км Цена н. д.

Внушителна задница с преминаваща по цялата широчина светлинна ивица, златисти акценти

Извод

Харесвам дизайна на новия електрически Mégane – както и техниката му. С правилната цена и с подходящото оборудване това Renault не отстъпва на своя конкурент VW ID.3.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин