Слоган с история: Audi отбелязва 50 години на „Vorsprung durch Technik“


13
юли
2021

Слоганът „Vorsprung durch Technik“ (Напредък чрез техника) на Audi отбелязва своята 50-та годишнина през тази година. Дори половин век след своето възникване световноизвестният слоган на марката с четирите пръстена запазва напълно своята привлекателност. И всяка година зад него има малко повече история. В този важен момент компанията поглежда назад към множество иновации в рамките на пет десетилетия, които демонстрират защо „Vorsprung durch Technik“ не е просто слоган за Audi – той също е израз на ориентирания към бъдещето подход на компанията.

Раждането на слогана

През 1969 г. Auto Union GmbH, чиято централа е в Инголщат, и Neckarsulmer NSU Motorenwerke се сливат, за да създадат Audi NSU Auto Union AG с адрес в Некарзулм. Гамата от модели на новата компания се простира от двигателите с въздушно охлаждане на серията NSU Prinz със задно предаване, през четирицилиндровите двигатели с водно охлаждане на Audi 60 и Audi 100 с предно задвижване, до роторния двигател на NSU Ro 80 с футуристичен дизайн. Идеята да се предаде това технологично многообразие като конкурентно предимство дава Ханс Бауер през 1970 г. Служителят в рекламния отдел на Audi NSU измисля слогана, който ще стане познат на хора по целия свят: „Vorsprung durch Technik“.

Новият слоган се появява за пръв в пълноразмерна реклама през януари 1971 г. Скоро клиентите го виждат и в брошурите на Audi NSU. Audi 100, Audi 100 Coupé S, Audi 80 или Audi 50 – всички те вече представляват „Vorsprung durch Technik“. Слоганът е адаптиран през годините по много начини, включително „Audi. Една добра технология“ или „Audi. Релаксиращо шофиране с перфектна технология“, но компанията скоро се завръща към запомнящия се оригинал. С представянето на Audi quattro през 1980 г. слоганът започва да се използва по-често в рекламни материали. Най-голямата осветена реклама в Европа към онзи момент е монтирана на висока сграда до аутобан A9 към отбивката за Инголщат-Норд: червеникаво-кафявият овал на Audi със слогана „Vorsprung durch Technik“. Слоганът се превръща в ясна част от корпоративната идентичност на Audi през октомври 1986 г., когато се използва в търговските брошури на Audi 80. Днес, петдесет години по-късно, той се е превърнал в синоним на компанията.

Променяща се технология

В нова специална изложба, озаглавена „Непрекъснат напредък – 50 години на Vorsprung durch Technik“, която ще дебютира през декември, Audi ще покаже на посетителите в Audi Forum Neckarsulm своята страст за технология през годините.

Но кои иновации положиха основата на това „Vorsprung durch Technik“ да продължава да демонстрира стремежа за иновации в Audi, както и че слоганът все още се използва във всички рекламни материали на Audi? Оливер Хофман, член на Управителния съвет на AUDI AG за техническа развойна дейност: „Най-важната разработка за мен е технологията quattro. Тя не само е основата за нашите успехи в рали състезанията, но също така символизира прехвърлянето на нашия опит от състезателните надпревари към серийното производство. Оттогава quattro и Audi вървят ръка за ръка. Също толкова важно е първото Audi A8 с технология Audi Space Frame през 1994 г., което ни помогна най-накрая да затвърдим мястото си в премиум сегмента“.

„Десетилетието на Audi“ стартира на Льо Ман в началото на 21 век. С нови технологии като FSI, Turbo-FSI, лазерни светлини, технология Ultra и хибриди, марката с четирите пръстена доминира известното състезание на дълго разстояние като ненадминатия сериен победител. Своя дебют направи и алуминиевият компактен автомобил A2 1.2 TDI: това беше първият и до този момент единствен четириместен трилитров автомобил.

50 Years of “Vorsprung durch Technik”.

Компанията направи следващия гигантски скок през 2018 г. с представянето на Audi e-tron – първият изцяло електрически автомобил на Audi, влязъл в серийно производство, който предлага пробег от 400 км и проправи пътя за електромобилност в премиум сегмента. Три години по-късно на пазара се появи Audi e-tron GT2 – с революционен дизайн и като доказателство, че бъдещето на електрическата мобилност ще бъде вълнуващо. Най-новата кампания на марката „Future is an Attitude“ подчертава ориентирания към бъдещето подход на Audi непрекъснато да поставя под въпрос остарелите възгледи за мобилност.

В края на 2010-те години устойчивостта се превърна в основна цел на компанията. „Ето защо Audi е поела постоянен ангажимент към околната среда, комбинирайки множество мерки за ефективност на ресурсите и намалявайки екологичния отпечатък в своята програма за околната среда „Mission Zero“, независеща от местоположението“ споделя Хилдегард Вортман, член на Управителния съвет на AUDI AG за продажби и маркетинг. Целта: Audi да бъде неутрална по отношение на въглеродните емисии до 2050 г. „Превръщаме се в доставчик на устойчива премиум мобилност и искам да бъдем лидер в тази сфера. Ето защо фокусираме усилията да сме технологичен лидер по отношение на екологичното шофиране. В съответствие с това Audi няма да представя нови модели с двигатели с вътрешно горене след 2026 г.“ обяснява Вортман. Също така стремежът към електрификацията продължава: „Предефинираме напредъка и се фокусираме върху устойчивостта, дигитализацията и електрификацията. Трябва да допринесем за едно приятно за живеене бъдеще чрез значими технологии“.

Относно това дали стремежът на обществото към нови технологии ще улесни Audi в това да продължи с напредъка, Хофман отговаря: „Винаги е било наш приоритет да не бъдем движени от промяната, а да бъдем двигатели на промяна“. В епохата на нова мобилност ние гледаме на напредъка не просто като на най-висшата форма на инженерство, модерен дизайн и дигитално изживяване. Ние също така мислим извън автомобила. В бъдещето ще става въпрос повече за всеобхватни решения за мобилност, което включва и въпроса с инфраструктурата. С пилотния проект на хъб за зареждане на Audi ние разработихме гъвкава концепция за зареждане за бъдещи пикови нужди, която може да се използва на различни места“. Вортман добавя: „Audi няма да се осланя на технологичния напредък от изминалите години. Audi е най-прогресивната марка в премиум сегмента, тъй като винаги гледаме на бъдещето като възможност и активно го оформяме. „Vorsprung“ е състояние на ума“.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин