След Ford F-150 и RAM става електромобил

0901
2023

Електрификацията не подминава дори американските пикапи. След Hummer и Ford F-150, скоро и RAM 1500 ще бъде наличен в изцяло електрическа версия. Близък до серийната модификация прототип RAM 1500 Revolution Concept беше представен на изложението CES 2023 в Лас Вегас. Серийното производство на модела ще стартира през 2024 г.

Целта на Stellantis e в лицето на RAM 1500 BEV да създаде върховния пикап! По отношение на автономен пробег, време за зареждане, прикачен и полезен товар, той трябва да издуха конкуренцията. За момента обаче конкретна информация за техническите данни няма… Засега се знае, че RAM е базиран на платформата STLA Frame. Зад това наименование се крие носеща рама, в която е интегрирана батерията.

В поглед към профила личи, че А-колоната е по-скосена и изместена напред. С дължина 1,71 метра товарната площ е колкото при конвенционален RAM.

800-волтова технология за RAM BEV

В рамките на Stellantis EV Day 2021 беше разкрито, че тази платформа може да предложи пробег до 800 километра при наличие на достатъчно големи батерии, както и максимална мощност до 660 кВт (897 к.с.) с два задвижващи модула. Засега обаче това са само чисто хипотетични стойности. При представянето на концепцията RAM обяви единствено, че 1500 BEV трябва да разполага с 800-волтова технология и да поддържа максимална скорост на зареждане 350 кВт. Така енергия за 160 километра може да бъде получена само за десет минути.

Визията е брутална

Но стига с параметрите за зареждане: нека разгледаме отблизо почти серийната машина. Електрическият RAM трябва да направи революция в сегмента на пикапите и това обяснява неговия самоуверен вид. RAM представя дизайна като „брутален“.

RAM е призван да внесе революция в сегмента на пикапите – разбира се, и с бруталната си визия.

Отпред осветеният надпис с името на марката е обрамчен от LED-фарове, които се стесняват към средната част на предницата. В сравнение с конвенционалните модели RAM  двигател на вътрешно горене, поглед към автомобила в профил показва, че предното стъкло е много по-скосено, както и че А-колоната е изместена напред. Лесно ще се досетите за причината: вече няма V8 под предния преден капак, а багажник (Frunk) – с електрическо отваряне.

RAM 1500 Revolution Concept с 24″ джанти

Гигантските 24-цолови джанти с 35-инчови офроуд гуми са типични за прототип. Зад двойната кабина има товарен „леген“ с дължина 1,71 метра и електрически мултифункционален заден капак. При отваряне на така наречената „централна врата“, в която е интегрирано и задното стъкло, могат да се товарят предмети с дължина до 5,50 метра – дори при затворен капак на багажника.

Вратите се отварят в срещуположни посоки – но не е ясно дали и в серийната версия ще бъде така. Сгъваемите седалки са интегрирани в електрическата централна врата, но не могат да се видят на тази снимка.

Благодарение на новите пропорции (дизайн тип „пясъчен часовник“), двойната кабина може да бъде удължена с десет сантиметра в сравнение с тази при обикновения RAM. Вратите се отварят в срещуположни посоки и електрическият RAM няма B-колона. Така визията му напомня тази на голям седан. Тепърва ще разберем дали този сложен механизъм ще стигне до серийното производство.

Различните конфигурации трябва да позволят максимална гъвкавост в интериора. За първи път RAM въвежда трети сгъваеми ред седалки. Благодарение на тях могат да се возят до шестима пътници. Кокпитът на прототипа изглежда подреден и модерен. Има амбиентно осветление на арматурното табло, което следва дизайна на предницата.

Футуристичен кокпит с огромен двоен дисплей. Долният може да се вади – подобно на таблет.

Акцентът обаче е огромният дисплей, съставен от два тъчскрийна с диагонал до 71 сантиметра. Акцентът: долният може да се вади и да се използва като таблет. RAM 1500 BEV разполага също така със Smart Home Control, външен проектор, който може да се използва за мобилно кино, завиващи под ъгъл до 15 градуса задни колела и регулируемо на три режима въздушно окачване.

Серийната версия се очаква през 2024

Серийната версия на RAM 1500 BEV трябва да бъде представена през 2023 г. и ще бъде налична за поръчки през 2024 г. Засега не е ясно дали се предвиждат продажби в Европа.

След отваряне на централната врата в багажника могат да се товарят предмети с дължина до 5,50 метра.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин