НЕ, ЗАД ВОЛАНА НЕ СЕДИ начинаещ шофьор, който още не е свикнал с педала на съединителя. Всеки обаче би могъл да си помисли, че е така, когато види нашия сребрист Golf 1.4 TSI при потегляне: скок-подскок! Силни придърпвания има и при смяна на предавките. Поглед назад: още в началото на теста DSG трансмисията ни направи впечатление с придърпването при потегляне и при превключване на по-ниска предавка. В рамките на сервизната поддръжка при пробег 150 000 км в сервиза на VW ни качиха нов софтуер за DSG трансмисията – без промяна, Golf продължи да подскача както и преди. Причината излезе на бял свят едва след демонтирането на предавателната кутия: износени дискове на съединителя. Разходите по ремонта – 2600 лв. Тъй като нашият Golf от продължителния тест е на две години и половина, от VW поеха частите и ремонта. За разлика от трансмисията 1,4-литровият турбобензинов агрегат се представя убедително: тих, мощен, надежден и въпреки преобладаващото каране по магистрала икономичен. Каросерията и вътрешното пространство също се представиха безпроблемно.
Плюсове: тих, мощен и надежден мотор, достатъчно място за четирима, удобни седалки, голяма сигурност
при шофиране.
Минуси: придърпваща при потегляне и превключване на по-ниска предавка DSG трансмисия, проникване на вода през маркуча за изтичане на конденз.