След 100 000 км X1 заслужи шестица


24
февр.
2019

Искате пример? „Брилянтна автоматична трансмисия, която телепатично открива най-подходящата предавка“, отбелязва колегата Андреас Борхман, но Дирк Бранке съвсем не е съгласен. „Трансмисията на Aisin работи по-припряно от тези на ZF при надлъжно монтираните двигатели.“

Или за кормилното управление. Как работи то? „Леко и въпреки това прецизно“ (думите на Борхман) или „на тласъци, липсва информативност“, каквото е мнението на специалиста по гуми Дирк Мьолер. Нима те имат предвид един и същи автомобил? Две мнения, почти два различни лагера, същото важи и за окачването с адаптивни амортисьори: от едната страна са водачите със спортен дух, от другата – спокойните натури. Интересното е, че именно според пистовите пилоти, които са свикнали на твърдо окачване, Х1 вози прекалено твърдо. „Подскача по магистралата като гумена топка“, недоволства Марио Пукшеч. Автомобилните будисти като Кристиан Щайгер хвалят окачването, „защото филтрира неравностите умело дори и в режим Sport“. Ама те нямат ли си други грижи?
Съвсем категорично: не. Разказваме ви толкова подробно за споровете на колегите, защото BMW – като се изключи дизеловият шум при стартиране на студен двигател – мърка като котарак.

Има място за всичко: X1 поема багаж като добро комби, под пода на багажника има допълнително отделение

Рутината на теста се прекъсва единствено от повтарящото се съобщение „Предупреждението за опасност от сблъсък не работи“, което започва да се изписва при пробег 18 805 километра. Причината се оказва хлабава букса на превключвателя на аварийните светлини, проблемът е отстранен бързо. Неособено високата понякога стабилност по курса се приписва на RunFlat гумите, които постепенно изчезват от списъка с оборудване. Който обича да шофира по-бързо, се дразни от круиз контрола с поддържане на дистанцията, който понякога се намесва грубо, а след 140 км/ч се изключва напълно. „Това се дължи на поколението камери, които са монтирани“, обяснява ръководителката на проекта Х1 Карин Трукерброд. Модерните радарни системи работят до 200 км/ч. Фактът, че и софтуерът остарява бързо, се доказва от монтираната навигационна система Plus.

ФИНАЛНОТО РАЗГЛОБЯВАНЕ

1.ГЪНКИ НА СЕДАЛКАТА НА ВОДАЧА. На външните бордове на облегалката и седалката са се образували гънки по тапицерията. Вероятно защото спортните седалки бяха прекалено тесни на някои колеги.

2.ДОБРЕ ЗАЩИТЕНА срещу корозия е и каросерията, особено в кухините. При огледа с ендоскоп не открихме никакви недостатъци.

3.КАЧЕСТВО и в детайлите. Тапицериите и стелките са износоустойчиви и все още изглеждат като (почти) нови. Не е толкова важно? Но все пак прави впечатление, защото при повечето автомобили от продължителните тестове съвсем не е така.

4.МАЛКО ПРОТЪРКАНИ места по защитата на дъното отляво и отдясно. Тук големите кори под дъното са се търкали в каросерията.

5.МАЛКО САЖДИ по всмукателните клапани. Особено по тези на трети цилиндър има доста отлагания на сажди. Но това не е свързано с никакви опасности за двигателя.

6.МЪРМОРЕНЕ НА НАЙ-ВИСОКО НИВО. Горният ръб на лявата задна светлина стърчеше незначително. Освен това: лека корозия по резбата на задното ухо за теглене.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >