2017
В началото на 2016-а VW стартира сервизна акция: всички дизелови автомобили с манипулирания софтуер трябваше да получат ъпдейт. Той трябва да върне стойностите на вредните емисии до легалните нива. Новата версия на програмата за управление на ECU обаче може да причини по-бързо запушване на AGR-системата. При нея посредством клапан част от отработените газове се връщат обратно в горивните камери и по този начин се намаляват емисиите на азотни оксиди.
В този случай обаче се увеличават нива на сажди – и заради тях в AGR могат да се образуват отлагания. Възможните последствия: двигателят влиза в авариен режим или изобщо не може да бъде стартиран. И докато според VW ставало въпрос за отделни случаи, адвокатът от Дюселдорф Тобиас Улбрих представя съвсем друга картина: само в неговата кантора са дошли над 50 клиенти, при които въпросната екосистема е „сдала багажа“ (веднага) след ъпдейта.
Високи ремонтни разходи
Цената за смяна на AGR-клапана при VW в Германия е между 700 и 1700 евро. Все пак в повечето случаи от VW поемали сервизните разходи – дори когато колите са по-стари. „VW прави всичко възможно, за да не изтича информация за възможните проблеми след ъпдейта“, смята Улбрих. Това би било застрашило сервизната акция, която концернът иска да завърши– защото при клиентите, направили ъпдейта, предявяването на претенции около договора за продажба би било много трудно.
След запитване на AUTO BILD от VW уверяват, че „ъпдейтът няма негативно влияние върху AGR-системата.” Без отговор обаче остават въпросите са преждевременното запушване и увеличения брой сажди. В Германия производителя не дава гаранция за автомобилите, преминали модификацията. В САЩ обаче това не е така – там клиентите с манипулирани коли получават частична гаранция за 11 години или 260 000 км от доставката – в която е включен и AGR.