След фейслифта Alpina B5 е почти толкова мощна, колкото M5 Competition


25
юни
2020

От фейслифта на BMW M5 се възползва и Alpina B5. Освен свеж външен вид и усъвършенствана свързаност, има и по-голям брой конски сили – сега почти колкото при M5 Competition!

Наскоро BMW направи ъпдейт на М5. Естествено такъв има и при хората от Alpina, които ни представят Alpina B5 – с освежена външност и обновен инфотейнмънт. Най-важното нещо обаче се случва под капака: за разлика от M5, с фейслифта B5 се сдобива с увеличена мощност. Вместо 608 сега под капака има 621 к.с. – също и в Touring!

Битурбо V8 агрегатът е с работен обем от 4,4 литра. Турбините са преработени – също както и охладителните системи. Вместо 608 к.с. мощността сега е 621 к.с. Максималният въртящ момент е останал без промяна – 800 Нм. За сравнение: дори и след фейслифта M5 запазва мощността си от 600 к.с., а версията Competition продължава да е с 625 к.с. Максималният въртящ момент на М5 е 750 Нм.

Touring е с 3 км/ч побавен въпреки по-голямата си мощност

Серийното оборудване включва 8-степенна автоматична трансмисия  и двойно задвижване. Alpina посочва за седана 3,4 секунди за спринта от 0 до 100 км/ч, а за комбито Touring – с 0,2 секунди повече. До достигането на 200 км/ч изминават 11,3 респективно 11,9 секунди. Както и преди максималната скорост на седана е 330 км/ч, което е значително по-бързо от M5 – последният вдига дори с опционалния пакет „Driver’s Package“ само 305 км/ч! Във версия Touring B5 развива максимално темпо от 322 км/ч, което го прави най-бързото комби в света.

Типично за фирмата, от Alpina са придали собствени характеристики на окачването – по-динамични амортисьори и по-къси пружини осигуряват стабилно пътно поведение при висока скорост. Задната ос на Touring серийно е с въздушно окачване. Завиващите задни колела гарантират по-голяма динамика в завоите, а срещу доплащане за задната ос се предлага и блокаж на диференциала.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >