/ След фейслифта и Mercedes CLA остава без ръчни трансмисии

След фейслифта и Mercedes CLA остава без ръчни трансмисии

След обновяването на А- и В-класата дойде ред Mercedes да освежи и CLA (включително и варианта му Shooting Brake). Най-съществените промени засягат гамата от двигатели, както и серийното оборудване. Визуалните промени са по-сдържани, което не ни изненадва.

LED-фаровете – вече серийни

Второто поколение на Mercedes CLA (с вътрешнозаводско означение C 118/X 118) беше представено на изложението CES в Лас Вегас през януари 2019 г. и четири години по-късно все още изглежда модерно. Ето защо не е изненада, че Mercedes внася съвсем фини промени. Най-съществените разлики спрямо модела преди фейслифта са радиаторната решетка с т.нар. Star Pattern, т.е. с много на брой малки звезди на Mercedes вместо познатата до момента диамантена структура, както и новата графика на светлините. И двете дизайнерски решения вече са ни познати от фейслифта на A- и B-класата. За разлика от тях обаче, CLA ще бъде оборудван серийно с фарове LED High Performance, докато A- и B-класата в базовите си изпълнения идват с архаични халогенни светлини.

Фейслифт получава и практичната модификация Shooting Brake – като промените са идентични с тези при седана.

В допълнение, предната престилка е „пипната“ едва забележимо, а задните LED светлини на седана и Shooting Brake също вече са с нова графика. Към промените по визията можем да добавим и новите модели джанти (стандартните са 17-цолови), както и новите сини цветове.

Централна конзола с добра подредба

Обновленията в интериора на CLA следват тези в A-класата. Мултимедийният дисплей вече серийно е с диагонал 10,25 инча (досега беше 7-инчов). Екранът пред водача все още е 7-инчов, но може да бъде заменен срещу доплащане с 10,25-инчов, който създава Widescreen-визия. Естествено, тук е интегрирана последната генерация на инфотейнмънт системата MBUX с добре познатата концепция Zero Layer и модернизирания гласов асистент „Hey Mercedes“.

Ефективният AMG волан с два тъчпада е стандартен за моделите AMG.

Управлението вече се извършва посредством отличния гласов контрол или чрез тъчпада, тъй като централната конзола е преработена сериозно. Както при A- и B- класата, тракпадът и бутоните за бърз избор не са налице. За сметката на това серийното оборудване на CLA и CLA Shooting Brake вече е по-щедро. Комфортни седалки, кожен волан от най-ново поколение (за първи път с опция за отопление), асистент за дългите светлини, камера за заден ход и USB-пакет вече можете да получите без доплащане.

Всички бензинови двигатели – с 48-волтова електрическа система

Най-голямата промяна засяга гамата от двигатели, тъй като след фейслифта всички бензинови агрегати на CLA ще бъдат частично електрифицирани. Точно като при A-класата, в бъдеще ще има само „меки“ хибриди с 48-волтова електрическа система и задвижван с ремък стартер-генератор. Ръчни трансмисии вече няма да бъдат предлагани.

Седанът CLA ще бъде предлаган с четири бензинови (CLA 180, CLA 200, CLA 220 4Matic и CLA 250 4Matic), три дизелови двигателя (CLA 180 d, CLA 200 d и CLA 220 d) и в един вариант с Plug-in хибридно задвижване (CLA 250 e), докато CLA Shooting Brake ще разполага с три бензинови (CLA 180, CLA 200 и CLA 250 4Matic), три дизелови моторизации (CLA 180 d, CLA 200 d и CLA 220 d) и едно Plug-in хибридно задвижване (CLA 250 e).

Съществена новост има и при plug-in хибрида. На хартия CLA 250 e има същата системна мощност както преди (218 к.с.), но мощността на електрическия мотор е увеличена с 5 кВт до 80.

Но това не е всичко – AMG-версиите на CLA също ще бъдат обновени. С фейслифта CLA 35 4Matic също мутира в „мек“ хибрид. На хартия мощността (306 к.с.) и максималният въртящ момент (400 Нм) остават без промяна, но „мекият“ хибрид може да осигури електрическо съдействие с 10 кВт при потегляне. Благодарение на задвижването на четирите колела 4Matic и новата 8-степенна трансмисия AMG Speedshift DCT 8G с два съединителя (досега – 7G), CLA 35 ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,9 секунди.

С новата решетка Panamericana Mercedes-AMG CLA 35 4Matic изглежда значително по-агресивно.

Mercedes-AMG CLA 45 S 4Matic+ остава с добре познатия 2-литров четирицилиндров турбомотор с 421 к.с. и максимален въртящ момент 500 Нм. Спринтът до 100 км/ч отнема 4,1 секунди, а максималната скорост е ограничена – но чак на 270 км/ч.

Версиите AMG също получават фейслифт

Докато CLA 35 е подложен на широкообхватно освежване, CLA 45 S с 421 к.с. ще бъде предлаган като лимитиран специален модел AMG Street Style Edition.

Нека първо разгледаме „малкото“ AMG. С фейслифта CLA 35 4Matic седан и Shooting Brake получават радиаторна решетка тип Panamericana с вертикални ламели, което трябва да направи визията значително по-агресивна за водачите, които го виждат в огледалото за обратно виждане. Светлинната графика отпред и отзад е променена по същия начин както при нормалните модели, освен това има и три модела джанти  за CLA 35. 18-цоловите джанти са серийни.

Напълно нова и въведена за първи път при версията C 63 S E Performance е кръглата емблема AMG на мястото на звездата на Mercedes над радиаторната решетка. Това е малък детайл, който постепенно ще бъде наложен за всички нови модели на AMG.

CLA 45 S 4Matic+ ще бъде достъпен само в лимитираната версия Street Style Edition – и като седан, и като Shooting Brake.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин