2017
Крилати врати, стъклен покрив и футуристичен дизайн: когато през 1986 година General Motors представи прототипа PontiacTrans Sport, бъдещето изглеждаше близко и светло. Обнадеждени от въодушевените реакции на публиката, през 1990 година Pontiac стартираха серийното производство. Най-сетне някой представи конкурент на вановете Renault Espace иChrysler
Voyager. Глупавото беше, че междувременно счетоводителите се бяха развихрили. Под модерната пластмасова каросерия се криеше остаряла техника от концерна, която на всичкото отгоре бе сглобена немарливо в завода в Таритаун, САЩ. Клиентите трябваше да се задоволят с люк на покрива и плъзгащи се врати. Под предния капак работеше 3,1-литров V6 от каменната ера с мощност 122 к.с., комбиниран с 3-степенна автоматична трансмисия, който се затрудняваше с тежката каросерия, а водачите се дразнеха от сякаш безкрайно дългата предна част. И сякаш най-много място имаше под силно наклоненото предно стъкло. Отзад вместимостта на багажника се ограничаваше от третия ред седалки. Представеният по-късно 2,3-литров 4-цилиндров двигател и европейските настройки на окачването, както и Джон Траволта, който рекламираше луксозния близнак на модела OldsmobileSilhouette като Cadillac-а на вановете с култовия филм GetShorty (Игра на пари), не успяха да спасят Trans Sport. И пред 1996 година GM спря производството: Trans Sport бе заменен от по-конвенционалния Montana, който е познат в Европа под името Opel Sintra.
Извод
Смелият дизайн поляризира – винаги е било така. И най-добрият пример за това е Trans Sport. Жалкото е, че концернът GM не обърна по-голямо внимание на детайлите. Защото тогава неподражаемият Pontiac можеше да пожъне големи успехи.