След еуфорията дойде разочарованието

При създаването на първия си ван GM проявиха изключителна дизайнерска смелост. Но пропуснаха други важни неща


22
окт.
2017

Крилати врати, стъклен покрив и футуристичен дизайн: когато през 1986 година General Motors представи прототипа PontiacTrans Sport, бъдещето изглеждаше близко и светло. Обнадеждени от въодушевените реакции на публиката, през 1990 година Pontiac стартираха серийното производство. Най-сетне някой представи конкурент на вановете Renault Espace иChrysler

Voyager. Глупавото беше, че междувременно счетоводителите се бяха развихрили. Под модерната пластмасова каросерия се криеше остаряла техника от концерна, която на всичкото отгоре бе сглобена немарливо в завода в Таритаун, САЩ. Клиентите трябваше да се задоволят с люк на покрива и плъзгащи се врати. Под предния капак работеше 3,1-литров V6 от каменната ера с мощност 122 к.с., комбиниран с 3-степенна автоматична трансмисия, който се затрудняваше с тежката каросерия, а водачите се дразнеха от сякаш безкрайно дългата предна част. И сякаш най-много място имаше под силно наклоненото предно стъкло. Отзад вместимостта на багажника се ограничаваше от третия ред седалки. Представеният по-късно 2,3-литров 4-цилиндров двигател и европейските настройки на окачването, както и Джон Траволта, който рекламираше луксозния близнак на модела OldsmobileSilhouette като Cadillac-а на вановете с култовия филм GetShorty (Игра на пари), не успяха да спасят Trans Sport. И пред 1996 година GM спря производството: Trans Sport бе заменен от по-конвенционалния Montana, който е познат в Европа под името Opel Sintra.

Извод

Смелият дизайн поляризира – винаги е било така. И най-добрият пример за това е Trans Sport. Жалкото е, че концернът GM не обърна по-голямо внимание на детайлите. Защото тогава неподражаемият Pontiac можеше да пожъне големи успехи.

Още по темата

Card image cap
Новият Seat Ateca срещу Nissan Qashqai: Атака срещу бестселъра

23
апр.
2016

С първия си SUV Seat иска да развали настроението на бестселъра в класа. Първа среща между Seat Ateca и Nissan Qashqai

Card image cap
11 автомобила в рамките на 50 000 лв.

30
юни
2016

Средната цена на новите лични автомобили е 50 000 лв. Доста пари, които трябва да бъдат инвестирани разумно. Ще ви дадем единадесет препоръки – от горещия Abarth до „кемпера“ Caddy

Card image cap
Mercedes SLC или Audi TT: коя е иконата на бъдещето?

10
окт.
2016

SLK вече се нарича SLC – и за пръв път ще го сравним с Audi TT. В теста участва и едно Porsche 911 Cabrio от 1989 година. Отваряме покривите за теста

Card image cap
Автономното електрическо Renault с 680 „коня“

21
дек.
2017

Symbioz демонстрира визията на Renault за бъдещето. AUTO BILD направи първи тест на машината

Card image cap
Land Rover Discovery: Остава як като скала!

31
мар.
2017

Land Rover пуска нов Discovery – според британците това е най-добрият всъдеход. Разбира се, че трябваше да проверим това. Естествено тествахме новия Disco и по нормални пътища

Card image cap

В последния брой:

Архив >