2019
Teжка катастрофа с четирима загинали в Берлин – сред които и тригодишно дете – предизвика ожесточен дебат за автомобилите тип SUV (Sport Utility Vehicle) в центровете на германските градове, като се заговори дори за ограничения на достъпа за подобни МПС и налагане на „горни граници“. Федералният ръководител на екоорганизацията Deutsche Umwelthilfe Юрген Реш в интервю пред „Tagesspiegel“ пледира за бързо налагане на мерки срещу големите и тежки автомобили: или такса, която да направи влизането в центровете на градовете много скъпо, или забрана за паркиране или значително увеличаване на таксите за паркиране на SUV-ове в градовете. Също така заместник-председателя на фракцията на Зелените в парламента Оливър Кришър призова от същия вестник за „горна граница за големите SUV-ове в центровете на градовете. Най-добро би било прокарването на федерален закон, който да позволява на общините да въвеждат определени ограничения за размерите.“ Автомобилите щели да се нуждаят от все по-широки места за паркиране в градовете, където пространството ставало все по-оскъдно. „Те представляват опасност особено за пешеходци и велосипедисти“, казва Кришер.
Лидерът на Зелената партия Катрин Гьоринг-Екард обаче се изказа срещу забрана на SUV-овете пред BILD. Но SUV-овете трябвало да бъдат облагани с много по-високи данъци, каза Гьоринг-Екард в понеделник: „Въпросът за това колко струва е много по-решаващ от забраната.“ Тя искала „разумно равенство между велосипедистите, пешеходците и автомобилите“. Гьоринг-Екард призова за „приоритет за тези, които шофират разумно – на ток или без генериране на CO2″. Представителят на CDU с ресор „Вътрешна политика“ Филип Амтор каза пред BILD: „Тази катастрофа шокира, доказва потенциален риск, но въпреки това не бих стартирал дебати за забрани.“
Специалистът в разследвания на ПТП-та Зигфрид Брокман коментира пред dpa: „Не можете просто така да кажете, че SUV-овете генерално са по-опасни от Polo или Smart“. По-голямо значение от теглото имали скоростта и типа удар. В случая от Берлин обаче стълбът за светофара би могъл да спре Polo. SUV-овете стават все по-популярни сред купувачите на автомобили в Германия, въпреки че критиците им ги определят като изключително вредни за околната среда. Непосредствено преди тазгодишния автосалон във Франкфурт обединение на природозащитници призова шофьорите и индустрията да се откажат от „лакомите“ SUV-ове, за да не вредят на природата. Още в началото на лятото на 2019 г. имаше призиви от политици за ограничаване производството на SUV-ове. Засега напразно: по данни на бранша тази година за първи път в Германия са регистрирани повече от един милион SUV-a.
При катастрофата от 6 септември 2019 г., която разбуни духовете, SUV Porsche без видима причина е излязъл от улицата и е причинил смъртта на четири пешеходци. Няколко дни по-късно излезе информация, че най-вероятно ПТП-то е станало вследствие на епилептичен пристъп на 42-годишния водач – това обаче не беше нито потвърдено, нито отречено от говорител на полицията. След инцидента полицията съобщи, че имало данни за спешна медицинска помощ – като не се съобщава дали тези данни идват от водача, от по-възрастния пътник или от трети страни. Полицията сега иска да изясни с помощта на медицинска документация и кръвен тест дали водачът действително е бил болен. Шофьорът е бил ранен тежко при произшествието.
Полицията води разследване за непредумишлено убийство
В деня след инцидента около 500 души се събраха на бдение на злополучното кръстовище и там положиха свещи, цветя и снимки на жертвите. Както е обичайно при подобни инциденти, сега се води разследване за непредумишлено убийство от страна на водача.