2020
Ниското налягане на гумите води до удължаване на спирачния път и влошено пътно поведение в завой и на мокра настилка. Към тези негативни ефекти се добавят и увеличено износване на гумите и повишен разход на гориво. Системата, позната като TPMS, предупреждава водача отрано за падащо налягане на гумите. Тя е задължителна за нови автомобили от ноември 2014, а за автомобили с типово одобрение от ноември 2012 е дори задължителна. Съществуват два типа системи – директна и индиректна.
Какви видове системи има?
Директна TPMS: Директните системи за контрол на налягането разполагат със сензор за следене на налягането или на температурата и налягането, монтиран отвътре в гумата на джантата. Посредством дистанционна връзка моментното налягане бива изпратено към сензор в автомобила. Системите за директно измерване за първоначално вграждане отчитат най-бързо спад в налягането и предупреждават, когато то почне да намалява.
Индиректна TPMS: индиректната система сравнява оборотите с помощта на сензори, които са монтирани в автомобила като част от системите ABS и ESP. При спад в налягането радиусът на колелото при въртене намалява. По този начин се увеличават неговите обороти – и по този начин системата разпознава спада в налягането. Недостатъкът при този тип системи е, че загубата на налягане бива отчетена твърде късно.
Предимствата на TPMS
За автомобили с по-ранно типово одобрение или първоначална регистрация от горепосочените не е задължително TPMS да бъде монтирана допълнително. Правилното налягане не е определящо за сигурността при движение и за живота на гумата. Освен това рязък спад в налягането е предупредителен сигнал за увреждане на гумата. Човек трябва не само сляпо да вярва на техниката, но и регулярно сам да проверява налягането.
Продължете на следващата страница