Слабите места на електромобилите според TÜV

2801
2022

За първи вече достатъчно електромобили са минали през пунктовете за технически прегледи на TÜV, за да бъде направена временна оценка на техническата сигурност на автомобилите“, казва д-р Йоахим Бюлер, шеф на TÜV. Под лупата са електрическите модели BMW i3, Renault Zoe, Smart fortwo Electric Drive (днес вече EQ fortwo) и Tesla Model S. Първата оценка на резултатите от техническите прегледи показват: след три години електромобилите не се представят много добре. Слабите им места: спирачките, светлините, носачите и окачването.

Общо докладът на TÜV – най-важният съветник за употребявани автомобили на Германия – класира 128 модела при 2-3-годишните автомобили. В момента четирите електромобила все още не са включени в класацията, тъй като се продават от няколко години и не са реализирали сериозни продажби.

Делът на МПС-тата със „сериозни проблеми“ при две до тригодишните автомобили е 4,7 процента. Което означава: 47 от 1000 автомобила се провалят на техническия преглед и трябва отново да го минат след извършен ремонт.

Smart EQ fortwo: малкият е най-големият при TÜV

От разгледаните електромобили най-добре се представи Smart fortwo Electric Drive с квота на проблемите от 3,5 процента. Това би му осигурило място в горната третина на класацията.

BMW i3: в средата на баланса на TÜV

На второ място от оценените електромобили е BMW i3. С вота на проблемите от 4,7 процента той е е точно в средата на класацията. Баварският модел прави впечатление с проблемните си къси светлини и дефектните спирачни дискове. „Проблемите със спирачните компоненти са типични за електромобилите, тъй като в сравнение с при моделите с двигатели с вътрешно горене те се използват сравнително рядко“, отбелязва Бюлер.

Хубаво е да се знае: спирачките на електромобилите не е използват често, тъй като при рекуперация на спирачната енергия автомобилът спира сам. При така нареченото One-Pedal управление автомобилът дори може да спре напълно сам, ако пуснете педала на газта. Затова Бюлер съветва: „Притежателите на електромобилите трябва да натискат спирачката при всяко пътуване и редовно да проверяват спирачната си система.“

Renault Zoe: проблеми с фаровете

Най-любимият електромобил на германците е Renault Zoe. Той финишира с квота на проблемите от 5,7 процента в последната третина. При французите също често има оплаквания за фаровете –било то дефектни или лошо настроени – и това е причината за провала на техническите прегледи. Много по-често срещани са проблемите с окачването на Zoe.

Tesla Model S: назад в класирането не само при електромобилите

Най-лошо в сравнението на четирите електромобила се представи Tesla Model S. Тук темата за фаровете отново играе роля. Освен проблеми с фаровете за мъгла и късите светлини, при Models S проблеми създават носачите, които се провалят: 10,7 процента! Тоест всяка десета Tesla Model S се проваля на първия технически преглед.

Така Tesla завършва в ранглистата заедно със 128 модела с двигател с вътрешно горене не само в последната тройка, но и на мястото преди предпоследното.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин