2022
За първи вече достатъчно електромобили са минали през пунктовете за технически прегледи на TÜV, за да бъде направена временна оценка на техническата сигурност на автомобилите“, казва д-р Йоахим Бюлер, шеф на TÜV. Под лупата са електрическите модели BMW i3, Renault Zoe, Smart fortwo Electric Drive (днес вече EQ fortwo) и Tesla Model S. Първата оценка на резултатите от техническите прегледи показват: след три години електромобилите не се представят много добре. Слабите им места: спирачките, светлините, носачите и окачването.
Общо докладът на TÜV – най-важният съветник за употребявани автомобили на Германия – класира 128 модела при 2-3-годишните автомобили. В момента четирите електромобила все още не са включени в класацията, тъй като се продават от няколко години и не са реализирали сериозни продажби.
Делът на МПС-тата със „сериозни проблеми“ при две до тригодишните автомобили е 4,7 процента. Което означава: 47 от 1000 автомобила се провалят на техническия преглед и трябва отново да го минат след извършен ремонт.
Smart EQ fortwo: малкият е най-големият при TÜV
От разгледаните електромобили най-добре се представи Smart fortwo Electric Drive с квота на проблемите от 3,5 процента. Това би му осигурило място в горната третина на класацията.
BMW i3: в средата на баланса на TÜV
На второ място от оценените електромобили е BMW i3. С вота на проблемите от 4,7 процента той е е точно в средата на класацията. Баварският модел прави впечатление с проблемните си къси светлини и дефектните спирачни дискове. „Проблемите със спирачните компоненти са типични за електромобилите, тъй като в сравнение с при моделите с двигатели с вътрешно горене те се използват сравнително рядко“, отбелязва Бюлер.
Хубаво е да се знае: спирачките на електромобилите не е използват често, тъй като при рекуперация на спирачната енергия автомобилът спира сам. При така нареченото One-Pedal управление автомобилът дори може да спре напълно сам, ако пуснете педала на газта. Затова Бюлер съветва: „Притежателите на електромобилите трябва да натискат спирачката при всяко пътуване и редовно да проверяват спирачната си система.“
Renault Zoe: проблеми с фаровете
Най-любимият електромобил на германците е Renault Zoe. Той финишира с квота на проблемите от 5,7 процента в последната третина. При французите също често има оплаквания за фаровете –било то дефектни или лошо настроени – и това е причината за провала на техническите прегледи. Много по-често срещани са проблемите с окачването на Zoe.
Tesla Model S: назад в класирането не само при електромобилите
Най-лошо в сравнението на четирите електромобила се представи Tesla Model S. Тук темата за фаровете отново играе роля. Освен проблеми с фаровете за мъгла и късите светлини, при Models S проблеми създават носачите, които се провалят: 10,7 процента! Тоест всяка десета Tesla Model S се проваля на първия технически преглед.
Така Tesla завършва в ранглистата заедно със 128 модела с двигател с вътрешно горене не само в последната тройка, но и на мястото преди предпоследното.