Скъпа, какво мислиш за една „тройка“?

Желаете ли „тройка“? Имаме предложение за вас: опитайте със SUV. И то с такъв с 3 цилиндъра. Те са изгодни. И не само това…


28
ное.
2017

МЕЧТАЛИ ЛИ сте си за „тройка“ в SUV? Ето, вече разполагате с такава възможност. Естествено, имаме предвид двигатели с три цилиндъра. Малките агрегати са базови освен при MINI, тоест са и най-изгодни. Всички те са със свръхпълнене с турбокомпресор и директно впръскване на бензина.

Най-важният въпрос: достатъчни ли са трите цилиндъра за тези не чак толкова малки SUV (Peugeot например има дължина 4,45 метра и тежи 1,5 тона). Категоричният отговор: не се притеснявайте! Наистина, те няма да „къртят паветата“, но се придвижват предостатъчно пъргаво във всекидневието. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема около 10 секунди, Audi и MINI развиват до 200 км/ч, ако се наложи. И още една приятна изненада: те не харчат чак тооолкова много. В теста най-икономични бяха Audi и Seat с 6,5 литра, което не е чудно. Те се задвижват от еднакви 1-литрови двигатели и са сред леките модели в този клас с теглото си от около 1,3 тона. Следват MINI Countryman с 6,8 литра и Peugeot със 7,1 литра. Двигателите ожадняват само при много агресивно шофиране – и „гълтат“ доста повече. Така например при бързо шофиране по магистрала Peugeot харчеше 10,1 литра. Какво друго интересно се случи в теста на трицилиндровите модели ще научите тук.

4-о място: Peugeоt 3008 Рuretech 130

TRÈS CHIC – това може да се каже за 3008. С впечатляващия си дизайн то е истинският магнит за погледите сред SUV-овете. Красиви са и подчертано елегантното оформление на интериора, и ярките и цветни дигитални уреди, и масивната средна конзола. За кокпита с разположените над малкия волан уреди може да се каже: изглежда добре, но не всеки седи удобно в него; затова винаги пробвайте лично! Отпред има достатъчно място, отзад е малко тесничко, Seat например предлага повече свобода за движенията. 1,2-литровият двигател със 130 к.с. не се затруднява с 3008. Той работи малко по-грубо и шумно от другите трицилиндрови агрегати, има хубава тяга при ниски обороти и добър темперамент. В Peugeot не са постигнали особено хармонични настройки на окачването, защото оборудваният с 18-цолови джанти 3008 често трополи по напречните фуги, не се справя уверено с дългите вълни по настилката. Но дава усещане за много добра управляемост и висока пъргавина – благодарение и на малкия волан. Като Allure 3008 е оборудван много богато, тестовият автомобил струваше 45 730 лева.

Масивна задна част, цвят на лаковото покритие Copperbrown

Плюсове Чаровен дизайн, много елегантно излъчване на интериора. Жизнен двигател, богато оборудване.

Минуси Лош обзор, ежегодно обслужване, окачването е леко нехармонично.

ТОВА PEUGEOT ИМА СТИЛ

Много шик, уреди над волана. Багажник с вместимост от 520 до 1482 литра.

3-о място: Audi Q2 1.0 TSI Ultra

Vegas Yellow е цветът на това Audi. Едва ли е възможен цвят, който да привлича вниманието по-силно. Но пък лаковото покритие подхожда на елегантното Q2, цветни акценти има и в интериора. Ансамбълът с дигиталните уреди (опция) изглежда изискан и модерен. С дължината си от 4,19 метра Audi е с 26 сантиметра по-късо от Peugeot и това се усеща, отзад е тясно, багажникът е най-малкият в теста. Ами трицилиндровият двигател? Върши работа. 1-литровият агрегат със 116 к.с. ни допада със спокойния си ход и финия звук, той винаги остава тих. Тестовото Q2 бе оборудвано с окачване с регулируеми амортисьори (опция) и 18-цолови колела. С тях то демонстрира добра управляемост, вози стегнато. На финала обаче се класира на трето място. Чак на трето място ли? Ами да, като качества Audi изпреварва MINI, но го проваля цената му – 57 000 лв., или 8000 лева повече от Seat. Още въпроси?

Audi залага на ръбовете, лаково покритие: Vegas Yellow

Плюсове Q2 е със страхотен дизайн и жизнен двигател, управляемостта е добра.

Минуси Тясно пространство отзад, малък багажник. А и тези цени!

ДИЗАЙНЪТ? ХЛАДЕН И ЯСЕН

Дигитални уреди със страхотен дизайн, багажник с вместимост от 405 до максимум 1050 л.

Продължете на следващата страница, за да видите класирането

Още по темата

Card image cap
Без турбо, без филтър, без излишна украса

19
ян.
2017

Къде остава радостта от шофирането, когато в автомобилите няма волани? В момента не сме в състояние да кажем. Можем обаче да ви кажем кои три модела да си купите, когато искате сами да определяте посоката.

Card image cap
Първи впечатления: Mini Countryman

25
апр.
2017

След поредното посещение във фитнеса новият Countryman изглежда още по-мускулест и по-внушителен. Освен това предлага много място.

Card image cap
Тест: Honda омекоти космическия си кораб

16
февр.
2017

Край със странния и просторен автомобил: компактният модел вече е по-нормален и по-спортен. И най-сетне тягата се осигурява от турбо

Card image cap
Тест на йънгтаймери: три легендарни Benz-а с емблематичния 2,6-литров „шестак“

19
февр.
2017

Няколко незабравими модела на Mercedes изполват култов двигател: 2,6-литровият бензинов агрегат работи в различни лимузини – ние ги сравнихме

Card image cap

В последния брой:

Архив >