Скоростна среща в Taycan: кратко удоволствие

2806
2022

Междинни резултати от продължителните тестове на AUTO BILD

ЕХАА… КАРАМ PORSCHE! Вълнувам се много, когато държа в ръцете си ключове за 911 или Cayman. Дори и Macan или Panamera придават почти пълно усещане за Porsche. Дали обаче можем да кажем това за електрическия модел от Цуфенхаузен Porsche Taycan? Категорично да! Хубава ниска позиция на седене, макар и без звук от двигател с вътрешно горене, но и никакви изненади. Още от първия метър Taycan се управлява подчертано конвенционално. Педалът на газта е фино дозиран. Ако деактивирате системата за автоматична рекуперация, ще спирате лесно и естествено. На следващата сутрин малко закъснявам – ням проблем, нали съм с бърза кола? Taycan обаче не е паркиран пред къщи, а е на 400 метра – на зарядната станция.  Така, че малко тичане до там и Taycan определено се грижи за вашата кондиция. Управляемостта е вълшебна, центърът на тежестта – превъзходно нисък, а тази стабилност в завоите е невероятна! Пред мен има някъде 150 километра магистрала и аз решавам да карам това Porsche така, както се кара едно Porsche. Без ограничения в посока Берлин, скоростомерът показва 200 км/ч, а какво показва разходът?  50 кВтч. /100 км. При капацитет на батерията от 84 кВтч. още след 120 километра ще търсите зарядна станция. Ако пък карате това Porsche като типичен електромобил, то с едно зараждане ще изминете близо 300 километра. Но тогава ще ви свърши работа и Hyundai Kona Elektro – за четири пъти по-малко пари от Taycan. Така, че удоволствието е кратко. Макар и без звука на боксерния двигател отзад.

+ превъзходно ускорение, страхотна аеродинамика, удивителна управляемост.

– прекалено широк за паркинг-сгради, прекалено нисък за хора с проблеми в кръста, прекалено скъп.

PORSCHE TAYCAN 4S

СТАРТ 17-ти октомври 2020 г.  

ЦЕНА С ЕКСТРИТЕ 171182 евро

ДОСЕГА СМЕ ИЗМИНАЛИ 73 309 км

ТЕСТОВ РАЗХОД НА ГОРИВО 24,1 кВтч./100 км

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин