2017
С новия вариант на трансмисията си британската премиум автомобилна марка MINI подчертава спортните характеристики на актуалните си модели. За предлаганата за пръв път за MINI 3 врати, MINI 5 врати и MINI Cabrio седемстепенна автоматична трансмисия Steptronic с два съединителя са характерни бързите превключвания, високият комфорт при смяна на предавките и оптимизираната ефективност. Тя се предлага с подбрани двигатели като алтернатива на серийната шестстепенна механична скоростна кутия. Управлението на трансмисията с два съединителя се извършва с оформен по нов начин електронен селектор, който след превключването между режима за шофиране D, неутралната позиция N и задна предавка винаги се връща в изходната си позиция. Паркинг-спирачката се включва чрез натискане на бутона Р. От позиция D чрез придвижване на селектора наляво може да бъде активиран режимът S, който подпомага подчертано спортния стил на шофиране и освен това позволява ръчни намеси при избора на предавка. Електронното управление на новата скоростна кутия с два съединителя на MINI включва и подпомагана от навигационните данни стратегия на превключването, автоматична функция Старт/Стоп, както и режим на „безмоторно“ движение за понижаване на разхода на гориво и емисиите.
Автоматикът комбинира два охлаждани с масло съединителя, от които единият отговаря за четните предавки (2, 4, 6), а другият за нечетните (1, 3, 5, 7), както и за предавката за заден ход. В автоматизиран режим радостта от шофирането може да се повиши и чрез свързаността на управлението на трансмисията с опционалната навигационна система на MINI. В този случай управлението на скоростната кутия с два съединителя ползва навигационни данни, за да адаптира стратегията на превключването към съответната ситуация на пътя. Така например при приближаване до остър завой или кръстовище своевременно се превключва низходящо, за да може за намаляването на скоростта да се използва спирачният ефект на двигателя. При преминаване през два следващи бързо един след друг завоя включената по-ниска предавка се задържа, с което се предотвратяват ненужните превключвания, а на излизане от завоя винаги е на разположение идеалната за мощно ускорение предавка. Също като при конвенционалните автоматични трансмисии с хидротрансформатор скоростната кутия с два съединителя има и функция „пълзене“, която позволява нежно потегляне без натискане на педала на газта и по този начин повишава комфорта при маневриране и в Stop-and-Go трафика. При шофиране с ниски обороти се разгръща и положителното влияние на двумасовия маховик с интегрирано центробежно махало. При внезапно увеличение на натоварването то изравнява възникващите усукващи колебания и по този начин повишава както вибрационния, така и акустичния комфорт при ускорение от режими на ниски обороти.
Оптимизирана ефективност с автоматична функция Старт/Стоп и режим на безмоторно движение
Освен това електронното управление на седемстепенната скоростна кутия с два съединителя позволява и множество напредничави функции за повишаване на ефективността на MINI. За да може например при спиране на кръстовища да се предотврати ненужният разход на гориво, скоростната кутия с два съединителя позволява ползването на автоматичната функция Старт/Стоп за двигателя.
Освен това както в MID, така и в GREEN Mode на MINI Driving Modes е на разположение функцията за безмоторно движение. При нея двигателят се отделя от задвижването, когато водачът отнеме газта. По този начин MINI може за се движи по инерция с обороти на празен ход при минимален разход на гориво, без скоростта му да бъде намалявана от спирачния ефект на двигателя. В зависимост от оборудването на автомобила с навигационна система респективно асистиращи системи активирането на функцията за безмоторно движение може да се адаптира още по-прецизно към ситуацията на пътя. Ако например въз основа на данните от навигационната система или от камерите се разпознае необходимост от спиране, тъй като MINI се приближава към кръстовище или движещ се отпред автомобил, функцията за безмоторно движение не се активира, за да може спирачният ефект на двигателя да се използва за намаляването на скоростта.