Симпатично SUV купе с изискана хибридна система (TECT)

0808
2023

В лицето на Arkana Renault лансира първото си SUV купе. Ние изпробвахме версията му пълен хибрид, наречена E-Tech. Тя се движи много приятно във всекидневието заради комбинация от 1,6-литров атмосферен бензинов мотор с 94 к.с. и два електродвигателя – с 49 и 20 к.с., които генерират системна мощност 145 к.с. С помощта на малката батерия с капацитет 1,2 кВтч „французинът“ често изминава къси разстояния изцяло на електричество.

Благодарение на това пътуващите могат да се наслаждават на тихо придвижване без локални вредни емисии. А когато изберете режим В на трансмисията, заради по-мощната рекуперация през повечето време ще можете да шофирате без необходимост да натискате спирачките. Всичко това прави хибридната Arkana много приятен за шофиране из града автомобил – който със своята иновативна многорежимна скоростна кутия се придвижва значително по-плавно от модификацията с автоматик с два съединителя. Разбира се, хибридният финес има своята цена – минимум 57 090 лв., докато базовата модификация с 1,3-литров турбодвигател и EDC трансмисия излиза с 4600 лв. по-малко.

И като стана дума за разходи: по време на нашия тест E-Tech се задоволяваше с около 6 л на 100 км в смесен цикъл. Единствено на магистрала със скорост около 140 км/ч консумацията на гориво се вдигаше драстично – до 8,5 л, докато бензиновият агрегат ревеше доста измъчено. Но така и така Arkana е автомобил по-скоро за комфортно придвижване, а не за бързо шофиране. И затова не е изненада, че в режим Eco сякаш е най-приятен за каране.

Батерията с капацитет 1,2 кВтч позволява да се движите изцяло на ток в града – до 80% от времето по данни на Renault

TEХНИЧЕСКИ ДАННИ – Renault Arkana E-Tech

ДВГ 4-цил., отпред напречно • Работен обем 1598 см3 • Мощност ДВГ 69 кВт (94 к.с.), електромотори – 49 и 20 к.с. • системна мощност 145 к.с. • Макс. въртящ момент 205 Нм при 3600 об/мин • Задвижване предно/многорежимна скоростна кутия • Д/Ш/В 4568/1802/1571 мм • Тегло (празен) 1410 кг • Багажник 480-1263 л • 0–100 км/ч 10,8 сек • Макс. скорост 172 км/ч • Разход (WLTP) 4,9 л А95Н/100 км • Емисии CO2 110 г/км • Цена от 57 090 лв.

Многорежимната трансмисия е без конвенционален съединител и с палцови муфи вместо със синхронизатори, а режим В се активира от скоростния лост

Извод

В лицето на Arkana E-Tech full hybrid Renault разполага с модел, който се различава от тълпата и който доставя истинска радост при шофиране в града. Но не се лъжете по визията – този модел е стимул за спокойно шофиране. Истинско антистрес SUV купе!

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин