/ Силни и слаби страни на употребявани комбита: Skoda Octavia Combi

Силни и слаби страни на употребявани комбита: Skoda Octavia Combi

Колко солидни са комбитата като употребявани? Погледнахме в актуалния доклад на TÜV, избрахме десет модела от различен ценови клас и назовахме силните и слабите им страни.

Комбитата предлагат много място и освен на фирмите, са любими на семействата. В сравнение с успешните SUV-ове те имат по-нисък разход на гориво заради по-аеродинамичната си форма. Колко солидни са обаче товарачите като употребявани?

От доклада на TÜV можете да разберете, как се представят отделните модели комбита. Принципно моделите се класират според квотата на проблемите от TÜV. Тази квота е ориентира, колко добре или колко зле се представя даден модел спрямо средното за всеки клас автомобили на определена възраст.

Служебните коли например имат по-големи пробези и често по-големи квоти на проблемите

Когато автомобилите са използвани като служебни, те имат много големи пробези и съответно квотата на проблемите им е по-голяма в сравнение с автомобил с по-малък пробег.

Важна роля може да играе и цената на модела. По-скъпите автомобили често се поддържат по-добре от по-евтините модели. Накрая решаващо за купувача е състоянието на един модел. Информацията от доклада на TÜV показват и възможните слаби места, на които заинтересованите трябва да обърнат внимание.

Skoda Octavia Combi 

Предлаганото от Octavia място бързо печели на своя страна семействата. Комби вариантът на Skoda Octavia III (Typ 5E, 2013-2020 г.) разполага с вместимост на багажното отделение от 610 до 1740 литра. Моделът предлага добра техника на VW, но е по-изгоден. В продължителния тест на AUTO BILD Skoda Octavia Combi измина дистанцията от 100.000 километра с оценка 5+.

Ядове при „чеха” създават придърпващата автоматична трансмисия DSG, както и по-рядко дефектните съединители. В статистиката на TÜV впечатление правят уязвимите пружини на окачването, както и течът на масло – най-вече при малко по-старите екземпляри на предшественика Octavia II (Typ 1Z, 2004-2012 г.). Квота на TÜV за проблемите на 2- до 3-годишните: 6,7 % (Ø 5,3%). Цена: от около 11.000 лв. (Octavia II от около 4.000 лв.).

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин