Нашите съвети » Силните и слабите страни на Golf 7

Силните и слабите страни на Golf 7

1812
2021

Като употребяван фейслифтът на VW Golf 7 се предлага на цена от около 30 000 лв. Кой вариант за кого е подходящ?

Почти половин век! От 1974 г. VW Golf е сред доминиращите представители на германското автомобилно всекидневие. През 2013 г. на пазара се появи седмото поколение на бестселъра от Волфбург, а през 2019 г. то бе наследено от осмото поколение: предлаганото място, комфортът и изработката бяха еталон в компактния клас. А ако поръчате голям брой екстри, на борда ще разполагате и с премиум атмосфера. Важно за интересуващите се: през 2017 г. има сериозен фейслифт за Golf 7.

Докато само запознатите могат да разпознаят графиката на изцяло LED-фаровете, новите джанти и допълнителните хромирани декорации, под каросерията има по-сериозни промени. Дигитални комбинирани уреди (Active Info Display) и модерни инфотейнмънт системи с монитор от 6,5 до 9,2 инча със система за управление чрез жестове превръщат Golf 7 в нещо като Golf 7,5. А обществена тайна е фактът, че той е по-добър от наследника си по отношение на качеството. Задвижването предлага почти всичко за всеки. За почитателите на бензиновите мотори препоръчителен е култивираният 1.5 TSI. Пуснатият на пазара през 2017 агрегат ускорява бързо от диапазона на ниските обороти и се развърта до 5500 оборота. Серийно той се предлага със 130 и със 150 к.с. По-голямата мощност превръща  този Golf в GTI light и междувременно се предлага за около 30 000 лв. 8,3 секунди са необходими за спринта от 0 до 100 км/ч, като максималната скорост на модела е 216 км/ч. Колко икономичен е TSI? С внимателно боравене с педала на газта и със система за изключване на цилиндри са възможни 5 л/100 км, като реалният среден разход е по-скоро 7 л/100 км. Ако пък карате с висока скорост по магистралата, то нищо чудно TSI да ви накаже с над 15 литра на 100 километра.  По-изгодно ще ви излезе струващият също толкова, малко по-бавен и значително по-рядко срещащ се 1.5 TGI. Той притежава 130 к.с. и на практика харчи между 4 и 4,5 кг метан на 100 километра. Допълнителният бензинов резервоар ще ви се притече на помощ в аварийни случаи. За изминаващите много километри препоръчваме 2.0 TDI. Двигателят отговаря на норма на вредни емисии Euro 6, ускорява бързо и харчи около 6 л дизел/100 км. Както и по-късно появилите се  TSI с EA211-evo- мотори TDI има ангренажен ремък с екстремно дълъг интервал на смяна от 210 000 километра. Текущите му разходи обаче са по-големи. Той ще ви излезе по-евтино само, ако изминавате огромни пробези.

Фейслифт-версиите не са по-скъпи от първия Golf 7

Като типичен втори автомобил в семейството и като кола за пътуване до и от работа от периферията на големия град много подходящ е e-Golf. Заради тихото задвижване преживяването зад волана е значително по-спокойно в сравнение с Golf с двигател с вътрешно горене. Батериите (с гаранция за функционалност от 8 години или 160 000 километра) осигуряват нисък център на тежестта. В градски условия спринтът от място е впечатляващ. Радващото за заинтересованите: цените на фейслифта не са по-високи от тези на обикновения модел. Така моделът се превръща в разумен избор на автомобил за всеки случай.

ИЗВОД

Който има избор, не му е лесно. При Golf 7 TSI моторът е оптималния всестранен талант. e-Golf е подходящ за пътуване до и от работа, а TDI за изминаващите големи пробези. Всички версии са търсени и затова не са евтини.

Още по темата